google adwords voor ingame advertising Spindokters / Gamedoubler lanceert vandaag AdsNGames.com, het eerste integrale platform voor in-game advertising gericht op zowel adverteerders, uitgevers als spelontwikkelaars. Ads/N/Games wordt gepositioneerd als het Google Adwords netwerk voor in-game advertising.
Het systeem maakt het mogelijk om elk flash gebaseerd spel in te zetten voor als marketinginstrument. De advertenties worden ‘on the fly’ geinjecteerd in het spel. Welke advertentie er wordt getoond kan worden afgestemd op demografische kenmerken en spelgedrag van de speler.
CPP Cost Per Player Het business model van AdsNGames is gebaseerd op een Cost Per Player model CPP waarbij de adverteerder alleen betaalt voor advertenties in daadwerkelijk gespeelde games. Via een campaign management module kan de adverteerder demografische doelgroepen bepalen en aangeven welk budget hij voor zijn campagne wil besteden.
Door het CPP model kan ingame advertising ook worden ingezet door adverteerders met een beperkt budget of voor het bereiken van een specifieke doelgroep. AdsNGames stelt de games in haar portfolio gratis ter beschikking aan uitgevers en beheerders van websites. Zij kunnen een of meerdere games in hun website opnemen of op basis van de game portfolio een eigen gameportal in richten.
Van de advertentieopbrengsten van de op hun site gespeelde games ontvangen zij 40%. Spelontwikkelaars en game publishers die hun games aan de Ads/N/Games portfolio hebben toegevoegd ontvangen 25% van de advertentieopbrengsten.
beta release De AdsNGames service is nu nog in beta. De bestaande catalogus van sites en games wordt dagelijks verder uitgebouwd en gedocumenteerd. Vanaf 1 september zal AdsNGames volledig operationeel zijn en kunnen de eerste campgnes worden uitgerold.