Wie naar Twitter.com surft ziet meteen dat diens homepage een totale revamp heeft gehad. Op hun blog geven de Twitterontwikkelaars aan dat de pagina een test is om nieuwe mensen direct bekend te maken met de voordelen van Twitter. Zo is er prominent in het midden een groot zoekvenster geplaatst waarmee men direct op (trending) twitter topics kan zoeken.
Met dit zoekvenster maakt Twitter hun ambitie wel heel erg duidelijk om een rol te willen spelen in Search, en meer nog in Live Search (lees real-time Search). Een hot topic wat Twitter direct tegenover Google plaatst.
De login button is rechtsbovenin de hoek verstopt en dat is even wennen voor reguliere bezoekers. Twitter schrijft op zijn blog dat het ook voor hen nog steeds moeilijk is om newbies de voordelen van twitter uit te leggen. De vraag ‘What are you doing right now’ wordt door sceptici steevast beantwoord met de opmerking ‘Why would you want to share that?’
Door direct inzichtelijk te maken dat Twitter behalve babbelbox ook een informele sociale nieuwsdienst is waar gesprekken en zinnige opmerkingen over allerlei relevante, actuele en minder relevante zaken worden gemaakt hoopt Twitter te laten zien wat de meerwaarde van de dienst is en zo nog meer users over de streep te trekken.