09.06.2008
Advertising

Sony introduceert dynamische in-game ads

By: Jeroen de Hooge

BlogAdvertising
sony-introduceert-dynamische-in-game-ads.jpg
sony-introduceert-dynamische-in-game-ads.jpg

Sony Computer Entertainment America (SCEA) en Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) introduceren dynamische in-game reclame op de PS3. Marketeers die advertenties in games voor de PS3 willen plaatsen, of speluitgevers met voor advertenties beschikbare ruimte in hun games kunnen voortaan samenwerken als reclamepartners.

De eerste partner van PS3 is IGA Worldwide. Deze overeenkomst levert een bijdrage aan de snelgroeiende wereldwijde industrie voor reclame in games, welke naar verwachting van de Yankee Group tussen 2006 en 2011 met 1.150 procent zal groeien naar 971,3 miljoen dollar.

Het PS3-platform is uitermate geschikt om het enorme groeipotentieel van de in-game reclamemarkt aan te boren,” aldus Phil Rosenberg, Senior Vice President van SCEA. “Reclame die opgaat in de omgeving levert niet alleen de ontwikkelaars en adverteerders voordeel op, het creëert ook een rijkere ervaring voor gamers.”

PLAYSTATION 3 is ongetwijfeld de beste optie voor de industrie voor in-game reclame,” zegt Justin Townsend, CEO van IGA Worldwide. “Door dit partnerschap met Sony Computer Entertainment, kan IGA adverteerders wereldwijd in contact brengen met een grote en waardevolle groep consumenten van 16 t/m 35 jaar die geld te besteden heeft. Onze gestandaardiseerde, bewustzijnsverhogende reclameformaten komen tijdens het spelen direct de huiskamers binnen. Hierdoor ontstaan geweldige mogelijkheden voor adverteerders die gebruik willen maken van een ander entertainmentmedium dan de gebruikelijke tv-spot.”

De reclameovereenkomst van SCEA en SCEE introduceert de PS3 als platform voor dynamische reclame in games. De PS3 is wereldwijd goed voor meer dan 12,5 miljoen verkochte exemplaren en biedt adverteerders een directe verbinding met de felbegeerde gamers doelgroep.

Share this post