Begin vorige maand begon de testfase voor de nieuwe Heineken website. Bekend toen al was dat de site begin juli gelanceerd zou worden. Dat is inmiddels ook gebeurt.
“Back stage bij je favoriete rockband, een zitplaats vlak achter de dug out van Bert van Marwijk of je naam op de gastenlijst van een exclusieve club en entree door de VIP-ingang“. Dat en meer is vanaf nu mogelijk met Heineken.nl. De site moet het uitgaan nóg leuker maken voor het Nederlandse uitgaanspubliek, voor muziek- én sportliefhebbers. Er is niet alleen informatie in de vorm van een uitgebreide muziek- en sportagenda, maar via de site regel en koop je ook diverse extra’s, van muziekdownloads tot en met tickets voor uitverkochte concerten.
De bierbrouwer ziet de vernieuwde site als een logisch initiatief dat past bij het merk. Herwin van den Berg, Marketing Directeur van Heineken Nederland: “We willen consumenten altijd het allerbeste aanbod doen. Niet alleen met ons bier, maar ook met onze services. Heineken wordt nu al spontaan geassocieerd met ‘uitgaan’. Als mensen buitenshuis iets leuks gaan doen, is Heineken daar vrijwel altijd bij aanwezig, doordat mensen vaak een glas Heineken drinken. Op die momenten willen we van nóg meer betekenis zijn. Met Heineken.nl lanceren we een breed aanbod van diensten en producten die te maken hebben met uitgaan, muziek en sport. Zo bevestigen wij onze rol en maken we die waar naar onze klanten.”
Behalve e-aanbiedingen en een uitgebreide muziek- en sportagenda bevat de site ook een Kroegzoeker. Daarmee traceer je de 2.000 grootste Heineken-kroegen in Nederland, met omschrijving, adres- en routegegevens. En is er een webshop waar allerlei cadeaus in de vorm van Heineken gadgets zoals kleding, glazen, tassen en horloges zijn te vinden. Tevens biedt Heineken.nl een ticketshop – in samenwerking met Ticket Online – waar bezoekers on line kaartjes kunnen bestellen voor de (muziek)events. In de download shop zijn meer dan 2.500 cd’s en 650 dvd’s verkrijgbaar en ruim 500 downloads beschikbaar.
“Met Heineken streven we niet zozeer naar meer bierverkoop. We willen primair dat onze klanten zich nog nauwer met het merk verbonden voelen door middel van tastbare voordelen, voorrang en voorrechten en zo een avondje uit nóg leuker maken“, aldus Herwin van den Berg.