’s Lands nieuwste Social Network is live: Gisteren opende districtworld.com zijn virtuele deuren. Volgens de bedenkers staan functionaliteit, overzichtelijkheid en design hoog in het vaandel. De navigatie is intuïtief en op de site is van alles te vinden: van nieuws, events, hotspots, maps, privileges, foto’s, video’s, fora tot updates, vrienden, businesscontacten, merken en bedrijven.
DistrictWorld heeft rekening gehouden met de veelgehoorde klacht over Hyves: de onmogelijkheid om zaken en privé te scheiden. Op DW is dat wel mogelijk, daar heb je namelijk een FRIEND en een BUSINESS profile. De privatere versie (FRIEND) is eventueel af te schermen voor de buitenwereld.
Leden kunnen wel net als op hyves een ‘groepshyve’ aanmaken, alleen heet dat bij DW een PEOPLE DISTRICT. Dat scheelt in elk geval verwarring als het om de benaming ervan gaat. Daarnaast kunnen bedrijven een OFFICIAL DISTRICT aanmaken, waarin ze uitgebreide informatie over het merk en bedrijf kwijt kunnen. En natuurlijk kan daar nieuwes, video’s en foto’s geplaatst worden. De bedrijfsprofielen zijn vooralsnog kostenloos, dus dit kan voor sommige bedrijven erg interessant zijn.
Net als op Sparkx wil DW zijn members echter ook privileges bieden in de vorm van win-acties en exclusieve aanbiedingen. Zo is er nu al een gouden Mini te winnen via het Jackie Magazine District, en een limited edition fles Smirnoff Vodka van het Jimmy Woo District.
Kijk, en dat bekt allemaal al aardig lekker. Qua woordkeuze is er bij DW volgens mij erg goed nagedacht, en ook de profilering steekt goed in elkaar: De site is AB1, en mikt precies tussen Hyves en LinkedIn in. En daar is – als ik mijn lijftijdsgenoten soms hoor praten – nog een aardig gat in de markt aanwezig. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe ver DW het gaat schoppen, en wat jullie eerste bevindingen met het netwerk zijn.