In het kader van Wereld Aids Dag vraagt Orange Babies op een bijzondere manier aandacht voor het lot van seropositieve zwangere vrouwen in Afrika. In samenwerking met eBay en de STER veilt zij in de aankomende anderhalve week secondes zendtijd om de uitzending van een indrukwekkende tv-commercial mogelijk te maken.
Voor één keer uitzenden moeten 30 secondes worden geveild. Iedereen die een bod uitbrengt en hiermee één seconde zendtijd heeft aangekocht, wordt in de commercial met naam en toenaam voor zijn bijdrage bedankt.
Het jubilerende Orange Babies – dat sinds haar oprichting vooroploopt met nieuwe manieren van fondsenwerving – introduceert hiermee een unieke manier om het goede doel onder de aandacht te brengen van een groot publiek. Bovendien moet het initiatief een positieve impuls geven aan de werving van nieuwe donateurs. Een overzicht van de veilingen vind je hier.
De film van Orange Babies laat op een ingetogen manier zien hoe hard de dagelijkse realiteit is van zwangere seropositieve moeders en hun kinderen in Afrika. “Met deze film willen we zo veel mogelijk mensen ervan bewustmaken dat zich elke dag in Afrika een ramp voltrekt. Wereldwijd sterft nog steeds elke minuut een kind aan Aids. Hieraan moet iets worden gedaan. Daarom investeren we in de werving van nieuwe donateurs, maar óók in de bewustwording van het lot dat miljoenen Afrikaanse moeders en hun kinderen treft. Deze nieuwe, nog niet vertoonde manier van fondsenwerving is hier een voorbeeld van”, vertelt Baba Sylla, directeur van Orange Babies. “Het is de eerste keer dat een goed doel deze vorm van ‘crowdsourcing’ inzet om nog meer donateurs te werven. We willen er voor zorgen dat via de veiling op eBay zo veel mogelijk geld naar het goede doel gaat. Uiteraard hopen we dat mensen zó worden geraakt door de film dat zij bereid zijn zélf een bijdrage te leveren. We zijn ontzettend blij dat zowel eBay als de Ster ons hierin steunen.”
Zowel de TV commercial als het online concept zijn ontwikkeld door Ogilvy Amsterdam.