26.10.2010
Social Media

Waarom Hyves een MVNO wil worden – 8 vragen

By: Henk de Hooge

BlogSocial Media
waarom-hyves-een-mvno-wil-worden-8-vrage.jpg
waarom-hyves-een-mvno-wil-worden-8-vrage.jpg

Gisteren lanceerde Nederlands nog steeds meest populaire Sociale Netwerk Hyves een mobiel platform waarmee zij de stap maken naar de rol van Mobiel Operator. Toch begreep niet iedereen waarom Hyves nu pas deze stap maakte. De markt is overvol en de concurrentie is moordend. Kun je dan als nieuwe speler wel mee in al dat geweld en wat zijn nu de echte voordelen. 8 vragen aan Hyves over het hoe en waarom.

Met nog immer miljoenen leden lijkt dit een logisch stap, hoe belangrijk is dit voor Hyves?
Hyves Mobile is een belangrijke stap omdat het in onze strategie Hyves verbindt Nederland past en het naadloos aansluit op de communicatievormen die Hyves aanbiedt. Verder zien we het mobiele verkeer van Hyves steeds meer toenemen, er komen per maand 1,5 miljoen unieke bezoekers via de applicaties en de mobiele website.

Waarom nu pas, de mogelijkheid om een MVNO te worden bestaat al jaren?
Een MVNO starten is een grote stap, dat doe je niet zomaar en je wilt het gelijk goed doen. We hebben gezocht naar goede partners om dit op te zetten en een unieke propositie konden aanbieden aan de Hyvers. Vanaf vandaag is dat mogelijk met vrijwel onbeperkt bellen naar andere HyvesMobile klanten.

Waarom moeten Hyvers vandaag overstappen naar Hyves Mobile?
Omdat zij gratis kunnen bellen en sms’en met andere HyvesMobile gebruikers en daarnaast onbeperkt gebruik te maken van het internet. Uiteindelijk zullen Hyvers ook profiteren van de integratie van Hyves Mobile binnen Hyves zoals smsberichten via de inbox.

Je komt in overvolle markt met heel veel aanbieders, kunnen jullie ook mee in die moordende concurrentie?
Jazeker, vanwege de unieke propositie en de mogelijkheden via Hyves om inzichtelijk te maken welke vrienden potentieel naar Hyves Mobile over te stappen verwachten wij een grote speler te worden op MVNO gebied.

Gaan jullie Hyvers die willen overstappen helpen met het opzeggen van abonnement?
Als iemand zijn nummer wil meenemen kan hij/zij dat aangeven. Wij zeggen dat contract op bij huidige leverancier

Praten jullie met toestelfabrikanten om een Hyves toestel op de markt te brengen
Wij richten ons met name op de applicaties, niet zozeer hardware. We gaan dus wel de apps verder ontwikkelen voor Hyves Mobile en zullen dit mogelijk maken op in ieder geval de Android, BlackBerry en iPhone platformen.

Hoeveel leden wil je over 12 maanden hebben om te kunnen zeggen dat het een geslaagd project is?
Daar doen wij geen uitspraken over, wel dat we graag een grote speler worden in MVNO land.

What’s next?
Dat Hyvers ook gaan profiteren van de integratie van Hyves Mobile binnen Hyves zoals smsberichten via de inbox en locatiegebaseerde diensten.

Share this post