Iedereen heeft wel iets meegekregen van de vete van Youp van ’t Hek tegen T-Mobile. Duidelijk was al dat hij er nog niet klaar mee was. Gisteren is bekend geworden dat woensdag 1 december het magazine ‘De Help’ in de winkel ligt.
Het magazine legt op vriendelijke, doch meedogenloze wijze de werkwijze van de helpdesks van grote bedrijven in Nederland bloot. Voor deze eenmalige uitgave is een redactie samengesteld die bestaat uit hoofdredacteur Youp van ’t Hek en enkele redacteuren van NRC Handelsblad.
Na een oproep in NRC Handelsblad verzamelde Van ’t Hek in één week tijd meer dan 6.000 verhalen van klanten, die zich bedonderd, gekleineerd en gegijzeld voelen door de vaak stroperig werkende servicediensten van grote ondernemingen. Velen van hen zijn met evenzovele kluitjes in het riet gestuurd. De redactie maakt uit alle verhalen een ontluisterende selectie.
Verder verschijnen er in ‘De Help’ columns en cartoons van door Van ‘t Hek gevraagde collega’s. Verder gaat Youp proberen een persoonlijk interview te maken met de directeur van T-Mobile. Dat moet een openhartig gesprek worden tussen twee heren onder vier oren.
In samenwerking met de redactie van NRC Handelsblad wordt er volgens Van ’t Hek in het magazine dieper ingegaan op “helpdesks in het algemeen en die van de telecomboeren in het bijzonder. En dat levert veel onthutsende info op”, belooft Van ’t Hek. Het magazine zal een euro of 5 gaan kosten, “om alle Hollandse negatieve zeikerds te antwoorden: de opbrengst van De Help gaat naar een goed doel.“