AOL heeft in oktober van dit jaar al gekeken naar de mogelijkheid om Yahoo over te nemen. Na die ‘geruchten’ is het een tijdje stil geweest maar nu komt Reuters naar buiten met een interessante ontwikkeling.
Volgens Reuters ondergaat AOL namelijk een ingrijpende transformatie om de koning van content te worden op het internet. AOL is aan het kijken om een breuk te forceren met een ingewikkelde serie van transacties die kan leiden tot een fusie met Yahoo.
De plannen zijn wederom nog in een verkennende fase en volgens de bronnen van Reuters is zelfs Yahoo hiervan nog niet op de hoogte. Maar de recente discussies stammen nog af van plannen uit 2008 en 2009 voordat Time Warner AOL afstond aan de Time Warner aandeelhouders. Destijds werd er gekeken naar de mogelijkheid om de 2 “main businesses” uit elkaar te halen. De dial-up internet service zou verkocht worden of zelfstandig doorgaan als EarthLink of als United Online. De display advertising business zou zijn opgegaan in Yahoo, aldus de anonieme bronnen, die verder niks loslaten “because they were not authorized to speak to the media“. Meer info is hier te vinden.