21.04.2010
Advertising

Voormalig commercieel directeur Funda rolt Yieldivision Europa uit

By: Jeroen de Hooge

BlogAdvertising

Simon Aurik in performance based marketing

Eind vorig jaar werd bekend dat de commercieel directeur van Funda, Simon Aurik, opstapte. Hij werkte daar al vrijwel sinds de start en liet Funda met recordomzet achter. Tijd voor een nieuw avontuur, zo liet hij hyped.nl weten. Het bleef even stil rondom zijn nieuwe stap, maar een paar weken geleden werd bekend dat hij betrokken was bij Yieldivision, een relatief nieuw bureau dat op nieuwe wijze performance based marketing aanbiedt.

Gisteren stuurde Aurik ons meer informatie over zijn nieuwe stap. Hij is bij het performance based online media agency Yieldivision actief geworden als Business Development Director Europe. Bij het bedrijf wordt hij verantwoordelijk voor business en product development waaronder de strategische uitrol van het media buying en targeting platform in Nederland en nieuw te betreden Europese landen. Initieel staan Duitsland en Zweden op de planning.

Yieldivision noemt zichzelf een nieuw type bureau dat geen consultancy uren, bureau commissies en adserving kosten rekent. Het verdienmodel zit in het geleverde resultaat. Daartoe maakt het bedrijf gebruik van specifieke kennis over Audience data.

Het bedrijf werd in 2008 opgericht.

Op dit moment zit Aurik in San Francisco voor Ad Tech. Eventuele scoops die hij daar hoort stuurt hij direct aan ons door, liet hij weten.

Share this post