Het in 2010 uit het lifelab van Boondoggle geboren Likify staat op eigen benen. Uit de beta, in real life. De QR-code slaat de brug tussen objecten in het echte leven en social networks.
Zo maakt het scannen van de QR-code het de gebruiker direct mogelijk om een ‘like’ te geven, een tweet te plaatsen, een Twitter account te gaan volgen, te ‘frienden’ of aan te geven dat hij een Facebook event bijwoont.
De ‘koppeling’ wordt dus gemaakt op basis van de QR-code die via de website van Likify gegenereerd wordt. De gebruiker die deze QR-code met de QR-code lezer op zijn mobiele telefoon scant, wordt gelinkt met de mobiele pagina die ook op Likify wordt aangemaakt. In een overlay op deze pagina verschijnt ook de button die de verbinding maakt tussen het object in ‘real life’ en het sociale netwerk.
Was het in 2010 alleen nog maar mogelijk om de brug te slaan tussen het object en Facebook, nu wordt ook Twitter ondersteund.
Likify werd al succesvol ingezet door Boondoggle in 2010 voor de Nike campagne ‘Take Antwerp‘.