Urenlang het web afstruinen op zoek naar dat ene item dat nog niemand heeft? Je hebt een dagtaak aan al je favoriete websites bezoeken in de hoop dat ene item te vinden waarmee je je vrienden jaloers kunt maken? Of kom je simpelweg teveel dingen tegen, zodat je geen idee wat je moet bestellen? Geen nood, dan is Curated misschien iets voor jou.
Abonneren op mensen
Curated is een nieuw concept waarmee je je kunt abonneren op mensen. En dan niet zomaar mensen, maar – zoals Curated het zelf omschrijft – mensen met een extra zintuig voor tofheid en winnaars op hun eigen gebied. De zogenaamde curatoren.
Voor €25,- per kwartaal kun je je abonneren op jouw favoriete curator, waarna zij je elk kwartaal een item toesturen dat ze geweldig vinden. Hand picked en gegarandeerd tof. Inderdaad, dat klinkt als de overtreffende trap van geautomatiseerde webshopfunctie ‘bezoekers van dit item kochten ook…’.
Curated werkt op dit moment met 5 curatoren uit verschillende interessegebieden: Boris Veldhuijzen van Zanten (innovatie), Marjan Ippel (food), Joachim Baan (design), Mette Te Veld (duurzaam) en Erwin van der Zande (lifestyle). Voor elk wat wils.
Kado voor jezelf
Behalve dat je ééns per drie maanden een fysiek item toegestuurd krijgt, heb je verder dus geen idee wat je kunt verwachten. Enkel op basis van wederzijdse interesse, hun vakgebied of het feit dat je de curator tof vindt, mag je verwachten dat het item ook bij jou in de smaak gaat vallen.
Bevalt het niet? Dan kun je altijd van curator switchen natuurlijk. Of gewoon je abonnement opzeggen.