Sinds de komst van HMTL5 wordt er steeds vaker gegamed via internetbrowsers. Er verschijnen dan ook steeds meer games die op deze HTML5-technologie gebaseerd zijn. Mede dankzij deze ontwikkelingen is Internet Explorer onlangs een wereldwijde samenwerking aangegaan met Atari Online.
Om het publiek kennis te laten maken met mogelijkheden van Internet Explorer 10 in combinatie met HTML5 en de Atari games, lanceert Microsoft de Internet Explorer – Atari journey. Vanaf maandag 15 oktober duiken er twee Internet Explorer/Atari Arcadekasten met Windows 8 touchscreen op, op de meest verrassende plekken in Nederland. Microsoft wil op deze manier haar doelgroep kennis laten maken met de innovativiteit en snelheid van Internet Explorer 10. Bovendien kunnen gamers van het eerste uur weer even teruggaan in de tijd, toen gamen nog een stuk eenvoudiger was.
Met de bekende games zoals Space Invaders, Pong, Combat en Breakout, heeft Atari in de jaren negentig een groot deel van de vrije tijd in beslag genomen van een complete generatie. Nu werkt Atari samen met Internet Explorer om de sensatie van deze klassieke games opnieuw op internet aan te bieden. De nieuwe Atari Arcade-ervaring werkt goed op alle moderne browsers, in het bijzonder in de nieuwe Internet Explorer 10. De nieuwe Windows 8-browser is namelijk zeer geschikt voor touch bediening.
Potje gamen op de Internet Explore/Atari Arcadekast
Iedereen die de Internet Explorer/Atari Arcadekast tegenkomt wordt uitgedaagd om een potje te gamen. Vanaf 17 oktober staat er tijdens Amsterdam Dance Event (ADE) een kast in de lobby van de Stadsschouwburg in Amsterdam. Op 20 oktober vindt daar de finale plaats. Ook staat er die zaterdag een kast bij de entree van de Melkweg. De gamers worden daar op groot scherm geprojecteerd. De twee gamers met de hoogste highscore winnen een Windows 8 tablet.
Een floppydisk met jeugdsentiment
De lancering van de Internet Explorer – Atari journey werd vorige week al volledig in stijl aangekondigd. De campagne is gestart door 500 floppy disks te verspreiden op locaties waar de doelgroep zich bevindt, zoals op universiteiten, in bars en cafés, in de metro, op kantoren en in zakelijke meeting rooms. De floppy disks vallen op omdat er een rode stempel met ‘Confidential’ op staat. Zodra de ontvanger er in slaagt om de floppydisk uit lezen, krijgt hij een teaserfilm op zijn beeldscherm te zien, waar de Atari games voorbij schieten, evenals de aankondiging van de finale tijdens ADE.