Zonder dat er iets over verteld is, houdt veilingsite eBay zich momenteel bezig met het testen van een online winkel voor deals bij lokale services, vergelijkbaar met de bekende website Groupon. Daarnaast is eBay ook bezig met een nieuw design voor de website, die invloeden heeft van het succesvolle Pinterest. Met de hoop dat er meer producten aangeboden zullen worden, heeft het ook like-functies van Facebook toegevoegd aan de nieuwe website.
De nieuwe dienst zal eBay Lifestyle Deals heten en de aanwezige producten of services zijn gelimiteerd verkrijgbaar in speciale regio’s, waaronder de San Francisco Bay, Los Angeles en Washington D.C. Recent toegevoegde deals zijn een één-uur-wandelservice met de hond voor $12, $50 voor een maand yogales en 180$ voor zes privé gymlessen, die normaal uiteraard een stukje duurder zijn.
De stap is in feite een grote stap voor eBay, aangezien de veilingsite zich normaal bezighield met producten in plaats van met services. De website heeft normaal dagelijkse deals voor fysieke producten, maar nu zullen er dus ook services aan toegevoegd worden. De vernieuwde website zal hierdoor een rechtstreekse concurrent worden voor Groupon, Amazon en zelfs Google.