22.10.2012
Social Media

Het geheime ingrediënt om een viraal bericht op Facebook te schrijven

By: Jeroen de Hooge

BlogSocial Media
het-geheime-ingredient-om-een-viraal-ber.jpg
het-geheime-ingredient-om-een-viraal-ber.jpg

Facebook is een fantastische plek om op de hoogte te blijven van nieuws, foto’s en andere berichten van vrienden en in het bijzonder is de website een eindeloze rivier om content te vinden. Maar er is ook een nadeel hiervan. Nu steeds meer bedrijven de weg naar Facebook hebben gevonden, wordt het steeds moeilijker om als bedrijf een plaatsje te veroveren in de nieuwsfeeds van gebruikers. Nu is het natuurlijk de vraag hoe bedrijven zich hier uit weten te redden en toch aandacht krijgen van de gebruikers die ze graag willen bereiken.

De eerste tip is om een advertentie simpel te houden. Gebruik een passende afbeelding die meteen aandacht trekt van de gebruiker. Gebruik een afbeelding die uniek is en die niet zomaar te vinden is op een andere website of simpelweg van Google Afbeeldingen is geplukt. Het is ook niet nodig om dure programma’s als Photoshop te gebruiken om afbeeldingen te maken, terwijl gratis online websites als PicMonkey en Pixlr dezelfde mogelijkheden hebben.

Daarnaast moet goed gekeken worden naar de relevantie en de timing van het bericht. Plaats een bericht op Facebook op het moment dat het erg druk is op de website, bijvoorbeeld tijdens verkiezingen of een belangrijke voetbalwedstrijd. Pas het bericht ook aan de gebeurtenissen die op dat moment plaatsvinden, zodat gebruikers zich er sneller aangesproken door voelen. Wanneer het bericht viraal meer is gezien dan organisch, weet men zeker dat het bericht een virale hit is geworden. 

Share this post