Groupon Nederland heeft met de Consumentenautoriteit afgesproken dat zij op 3 onderdelen haar dienstverlening aan consumenten zal verbeteren. De rol van Groupon blijkt namelijk niet altijd voor alle consumenten even duidelijk te zijn. Hetzelfde geldt voor verantwoordelijkheden bij ruilen, garantie of retourprocedures. Liggen die nou bij Groupon of bij de aanbieder van een actie? Het komende jaar zal Groupon zich richten op:
– Het verschaffen van meer duidelijkheid over bij wie de consument met vragen terecht kan en wie verantwoordelijk is voor de uitvoering van de aanbieding;
– Duidelijkere communicatie over de inhoud van de aanbieding;
– Duidelijkere communicatie over levertijden en de wettelijke bedenktijd na het kopen van een kortingsbon.
Ruud Giebels, COO van Groupon: “Ondanks dat we het afgelopen jaar proactief al veel verbeteringen hebben doorgevoerd voor de consument, zullen onze afspraken met de consumentenautoriteit ons helpen om de klanttevredenheid nog verder te verbeteren. Ons doel is dat onze klanten een topervaring hebben met Groupon, en dat ze alle informatie krijgen die ze nodig hebben om een goede aankoopbeslissing te maken.”
Aanbiedingen
Het afgelopen jaar heeft Groupon al grote stappen gemaakt in de communicatie over de aanbieders. Ook wordt goed gecontroleerd of de aanbieding overeenkomt met wat met de aanbieder is afgesproken zodat consumenten niet voor een verrassing komen te staan.
Levertijden
Dit is inmiddels sterk verbeterd door een samenwerking aan te gaan met logistieke partner IML. Hierdoor heeft Groupon meer inzicht en controle op de leveringen van aanbieders. Ook is er vooraf een extra controle op de productvoorraad van een aanbieder. In de loop van 2013 zullen alle kopers van een aanbieding op Groupon een bevestigingsmail ontvangen met daarin informatie over garantie, ruil- en retourprocedures, de wettelijke bedenktijd en contactgegevens van de aanbieder.
Meer details over de inhoud van de toezegging en de maatregelen zijn te lezen in deze blogpost van Groupon.