19.03.2013
Mobile

Weinig geduld met mobiele applicaties

By: Dominique Dewitte

BlogMobile
weinig-geduld-met-mobiele-applicaties.jpg
weinig-geduld-met-mobiele-applicaties.jpg

Mobiele applicaties hebben bij 56% van de consumenten al problemen opgeleverd. Zo blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Compuware. Er wordt aan toegevoegd dat de gebruiker zich weinig tolerant opstelt tegenover deze problemen. Slechts 16% van de respondenten blijkt immers bereid te zijn om een applicatie nog minstens twee kansen te geven wanneer er problemen blijken te ontstaan. Als gevolg daarvan zegt 48% de applicatie minder vaak te zullen gebruiken, terwijl 34% naar een programma van een concurrent zou overstappen.

Bovendien zei 31% van de ondervraagden anderen te zullen informeren over de slechte ervaringen die met de applicatie zijn opgedaan. Een even grote groep beweerde ook minder geneigd te zijn om nog producten van de betrokken onderneming te kopen.

Anderzijds blijkt 85% van de applicatie-gebruikers de toepassingen liever te gebruiken dan het mobiele web. Volgens 55% zijn applicaties handiger, terwijl 48% de technologie ook sneller vindt en 40% aangeeft dat applicaties het browsen eenvoudiger maken dan het mobiele web.

Slechts 28% is daarentegen van mening dat applicaties ook een betere gebruikservaring bieden. De onderzoekers stelden verder vast dat 42% van de ondervraagden verwachten dat applicaties sneller laden dan het mobiele web, terwijl nog eens 36% minstens een even grote snelheid eist. Gemiddeld wil de consument twee seconden geduld oefenen vooraleer een mobiele applicatie opstart. Een groep van 28% wil echter maximaal één seconde wachten vooraleer met het programma te kunnen werken.

Share this post