MTV is gisteren begonnen met het onthullen van de nominaties voor de Video Music Awards via Instagram en Vine. Elk uur publiceren ze nieuwe video’s met een stop-motion animatie waarin de nominaties te zien zijn. Uiteindelijk zullen er acht video’s verschijnen voor de #RoadToTheVMAs campagne. De Video Music Awards worden dit jaar uitgereikt op 25 augustus in het Barclays Center in Brooklyn, New York.
Een woordvoerder van MTV vertelde aan Mashable dat de Video Music Awards de eerste awardshow in de geschiedenis moet zijn die de nominaties bekendmaakt via deze twee social video websites. MTV onthulde de locatie en de datum van de Video Music Awards in maart ook al via Instagram, waarmee ze ook de primeur hadden ten opzichte van andere awardshows.
MTV was tevens ook het eerste merk dat meer dan 1 miljoen volgers wist te behalen op Instagram, waardoor het eigenlijk niet eens zo’n gek idee is dat ze Instagram hebben gekozen om dit bekend te maken. Ook hebben ze alweer 117.000 volgers op Vine. De vraag is natuurlijk of meer merken voordeel weten te halen uit video via videodiensten als Instagram en Vine.