In 2012 won ING al de ‘Social Media Monitor 5’ en bleef hiermee verassend bedrijven als KLM en Vodafone op het gebied van Social Media inzet voor. Nu lanceert ING een Social Media campagne op het gebied van jongeren en studenten waar crowdsourcing centraal staat. Gaat de ING Jumpstart campagne zorgen dat ING wederom in de prijzen valt?
ING wil de favoriete bank van jongeren en studenten worden en is daarom een sympathieke campagne op Facebook gestart. ING wil studenten helpen het meeste te maken van de mooiste tijd van hun leven, daarom creëert ING een omgeving waarbinnen studenten en aankomende studenten bij de bank en bij elkaar terecht kunnen om het meest uit hun vaak beperkte financiële middelen te halen.
Studenten zijn vindingrijk en de bank wil dan ook niet op de stoel van de student gaan zitten. De Facebook pagina van ‘ING jongeren en studenten‘ gaat de omgeving worden waar studenten elkaar gaan helpen er financieel beter op te worden, denk hierbij aan kennisuitwisseling onderling, nieuws, tools, tips, en discussies om zo het meest uit het beperkte budget van de student te halen.
Vanaf morgen gaat de ING campagne pas echt officieel van start. Op het JumpStart platform genaamd Villa Pecunia draait het om een ‘gouden idee’ dat studenten in deze moeilijke tijd verder kan helpen. Het kan zijn een site, een app, of wat de creatieve studenten dan ook kunnen verzinnen.
Na een beoordelingstraject van een jury mogen de winnende ideeën hun idee met de hulp van de ING op de markt brengen. De ING zal de studenten helpen door kennis, kunde, bereik en hun netwerk in te zetten om zo het idee en de student succesvol te laten zijn. De studenten gaan zelf de content verzorgen op de sociale kanalen van ING. Om het echt van de studenten zelf te maken zijn er via de Facebook pagina van ‘ING Reporters’ gerekruteerd.
Om het extra social te maken, mochten de bezoekers van de Facebook pagina van ‘ING jongeren en studenten’ stemmen welke student zijn of haar favoriete reporter is. Na deze crowd-sourced selectie bleven er twee mannen en twee vrouwen over die aan de slag gaan met het verslaan van de topics.
ING zorgt met deze campagne ervoor dat de content vanuit de doelgroep zelf komt, relevanter kan het haast niet. Wordt dit de nieuwe manier van content creatie op de Social Media?