Groupon lanceert vandaag een compleet vernieuwde website in Nederland, evenals updates van de apps voor iPhone, Android en iPad. De nieuwe functies op de website en in de app moeten het consumenten makkelijker maken om de deals te vinden. De website werd eerder al in de Verenigde Staten gelanceerd en wordt nu in fases uitgerold naar alle 48 landen waar Groupon actief is.
Los van de nieuwe zoek-, ontdek-, shop- en locatie-functies is de website beduidend sneller en heeft hij een nieuw design. De website is duidelijk meer overzichtelijk met meer focus op beeld. Handig is dat je samen met de resultaten van je zoekopdracht een aantal zoekfilters gepresenteerd krijgt. Daarmee kun je je zoekopdracht nog verder verfijnen om de voor jou meest relevante categorieën en collecties te vinden
Groupon’s nieuwe online gebruikerservaring is ook doorgevoerd in de Groupon-app voor iPhone, Android en iPad. De Groupon-apps zijn inmiddels door bijna 92 miljoen mensen uit 43 landen gedownload. Nieuw is de “dichtbij-tab”, een tab in de mobiele app die jou laat zien welke Groupon-deals op dat moment bij jou in de buurt te koop zijn, of dat nu in je eigen buurt is of in een andere stad of land waar je op dat moment bent. Als er geen deals bij jouw in buurt zijn, wat kan voorkomen bij kleinere plaatsen toont Groupon andere aanbiedingen.