05.10.2014
Social Media

#feelingnuts de nieuwe #ALSicebucketchallenge ?

By: Annemerel de Jongh

BlogSocial Media

De Ice Bucket Challenge heeft inmiddels iedereen wel gedaan en is zo goed als ten einde. Dat betekent dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging. Enter de: “Crotch Grab Challenge”. De campagne begon al in augustus, maar heeft afgelopen week pas echt aan populariteit gewonnen! Dit keer geen emmer ijskoud water over je heen, maar eh… met je hand op je kruis op de foto (voor het goede doel natuurlijk).

Broers Simon en Andrew Salter van de Britse organisatie Check One Two proberen op deze manier aandacht te vragen voor zaadbalkanker. Op de website is onder andere een stappensysteem te vinden waarin wordt uitgelegd hoe mannen zichzelf kunnen checken op zaadbalkanker. De challenge moet ervoor zorgen dat mannen zich meer bewust worden, waardoor het probleem eerder ontdekt kan worden.

Hoe de “Crotch Grab Challenge” in zijn werk gaat? Mannen worden gevraagd een foto te plaatsen met hun hand op hun kruis, of eigenlijk liever: met het zaakje in de hand. Vervolgens is het de bedoeling dat vrienden genomineerd worden en de foto op social media geplaatst wordt.

Officiële hashtag van de campagne? #feelingnuts. 

Dat celebrities de beroerdste niet zijn, bleek wel tijdens de Ice Bucket Challenge-hype. Ook deze nieuwe actie voor het goede doel wordt gesteund door meerdere bekende mannen. Van Hugh Jackman tot Jamie Oliver, ze zijn allemaal al met de ballen in de hand op de foto gegaan.

Share this post