Dit jaar bestaat het Coca Cola flesje maar liefst
100 jaar. Om dit te vieren komt het bedrijf met een nieuwe campagne met de naam “Kissed By”.
De nieuwe campagne bestaat uit verschillende afbeeldingen van Marilyn Monroe, Elvis Presley en Ray Charles. Zij worden op deze posters ‘gekust door’ het beroemde Coca Cola contour flesje. Daarnaast hoort er ook een commercial bij met de titel “Kiss Happiness”.
Met de campagne wil het bedrijf laten zien hoe de iconische fles afgelopen honderd jaar een deel heeft uitgemaakt van bijzondere momenten. Daarnaast wil Coca Cola aangeven dat de fles heel wat generaties met elkaar heeft verbonden.
In 1915 lanceerden Coca-Cola een wedstrijd waarbij verschillende glasfabrikanten werden uitnodigenodigd om een fles te ontwerpen. De opdracht was toen, creëer een design dat je kunt herkennen met slechts één aanraking. Daarnaast moest het zo uniek zijn dat je het flesje zou herkennen wanneer het kapot zou gaan. De Roots Glass Company uit Indiana won de wedstrijd uiteindelijk. Zij kwamen met een fles die op een cacaoboon was geïnspireerd.