Big Data is hot. Bedrijven die het succesvol weten toe te passen presteren vijf tot zes procent beter dan hun concurrenten (onderzoek Gartner). Toch doet 92 procent van de bedrijven er nog helemaal niks mee en die het proberen komen ook niet ver. Waar gaat het vaak mis?
Het mislukken van Big Data projecten komt vaak door organisatorische redenen of strategische verschillen. Vaak worden de verkeerde vragen gesteld, is er nog weinig vertrouwen in de datagestuurde besluitvorming of wordt Big Data gezien als alleen “iets” van de IT afdeling zelf.
Volgens een recent onderzoek van Computing is “Het veranderen van de organisatiecultuur” de grootste uitdaging die IT managers momenteel ervaren bij het werken met Big Data. Andere voorname knelpunten zijn het vertalen van ruwe data naar informatie en het bieden van nuttige inzichten vanuit die informatie.
Big Data kan alleen een succes worden wanneer het bedrijf een visie heeft op wat het wil bereiken, weet welke data het heeft en heeft besloten hoe men dit gaat inzetten. Tevens is het essentieel dat de veranderingen, als gevolg van de democratisering, doordringen in de gehele organisatie en de processen van ruwe data naar kennis, beter en sneller verlopen.
Oplossingen voor bovenstaande probleemstellingen zullen door zeer ervaren dataprofessionals aan het licht worden gebracht tijdens de Big Data Expo in de Jaarbeurs Utrecht. Met in het lezingenprogramma onder andere Rick van der Lans, David Stephenson en sprekers van topbedrijven als Google en Twitter.
Hoe kan jouw organisatie met Big Data een competitief voordeel creëren?
Word geen loser en kom naar de Big Data Expo!
Ontdek welke vragen door de business moeten worden gesteld en welke culturele veranderingen cruciaal zijn.
http://www.bigdata-expo.nl/nl/bezoekers/aanmelden-als-bezoeker