28.04.2016
Automotive

Op tijd klaarstaan als je een Ubertje pakt!

By: Jeroen de Hooge

BlogAutomotive

Uber is aan het testen met een systeem waarbij bestuurders de mogelijkheid hebben om passagiers extra kosten in rekening te brengen als deze niet binnen 2 minuten na aankomst van de Uber op de afgesproken locatie verschijnen.

Als onderdeel van deze pilot krijgen passagiers in New York, New Jersey, Phoenix en Dallas, die dus niet binnen 2 minuten op komen dagen, het tarief per minuut voor hun stad extra in rekening gebracht tot ze arriveren. Die kosten worden toegevoegd aan de rekening die ze standaard aan het einde van de reis krijgen.

Annuleren

Als passagiers niet binnen 5 minuten verschijnen, worden er annuleringskosten in rekening gebracht. In de VS is dat afhankelijk van de stad tussen de $5 en $10. Die moeten ze eveneens betalen als ze hun rit annuleren meer dan 2 minuten nadat het verzoek tot een rit is gedaan.

Tijd is waardevol

Tegenover TechCrunch zegt Uber: “De tijd van onze chauffeurs is waardevol. Het wachten op een bestuurder kan vervelend zijn. Maar dat is het wachten op passagiers ook. En daarom zijn we in een paar steden met een kleine pilot bezig waarbij bestuurders gecompenseerd worden als ze moeten wachten op een passagier of als die zijn/haar plannen aan heeft gepast.”

Uber zal de resultaten hiervan over een aantal weken gaan evalueren alvorens ze beslissen dit uit te rollen naar andere markten wereldwijd.

uberPool

Deze periode van 2 minuten om op tijd te komen is overigens niet iets nieuws, dit is al reeds het beleid voor de uberPool ritten, waarbij meerdere passagiers de kosten splitsen van de reis die ze maken.

Als passagiers en bestuurders elkaar respectvol omgaan met elkaars tijd, zal het hele systeem soepeler draaien en zal de Uber ervaring voor iedereen verbeteren.”

uber-2-minutes
uber-2-minutes

Share this post