Online mediabureau SalesKracht gelooft heilig in de kracht van convertising. Het is het genereren van leads en conversies door gebruik te maken van storytelling. Nog nooit van convertising gehoord? Om dit begrip verder toe te lichten, geven we inzicht in de case van Eigen Haard.
Het woord ‘convertising’, omvat alles waar SalesKracht voor staat. Wij vertellen jouw verhaal met creatieve content én brede kennis in online adverteren. Dat noemen wij ‘convertising’. Door storytelling te combineren met doelgerichte advertenties, brengen wij het beste van twee werelden samen. We bundelen de kracht van content, converseren en advertising met als doel het behalen van conversies.
Eigen Haard is een woningcorporatie uit Amsterdam. Gewoon maar een woningcorporatie, zul je misschien denken. Toch schuilt er veel meer achter dan je in eerste instantie denkt. Momenteel heeft Eigen Haard de grootste Facebook-community van alle andere corporaties in Amsterdam, verdeeld over drie pagina’s. Deze community hebben alle drie een andere doelgroep en een ander verhaal. Door de verhalen te vertellen zoals ze zijn, rechtstreeks uit het hart van de verschillende buurten, genereren we interactie, aandacht en niet onbelangrijk; leads op het aanbod. Convertising in zijn puurste vorm!
In de social media campagne van Eigen Haard communiceren we vanuit drie verschillende pagina’s, want elke pagina vertelt weer zijn eigen verhaal. Op de pagina van Kopen bij Eigen Haard bestaat de content uit koopaanbod en verhalen uit de buurten. Het verhaal dat de pagina van Huren bij Eigen Haard, moet vertellen vraagt weer om een ander soort content: huuraanbod, de buurtbeleving, informatie en interessante feitjes. Tenslotte hebben we de pagina van Ondernemen bij Eigen Haard. Deze pagina vertelt de inspirerende verhalen van de vele enthousiaste ondernemers die Eigen Haard rijk is.
Of het nou een treffende afbeelding van een ondernemer uit Amsterdam West is, of een kleurrijke video over de Vogelbuurt. Alle verhalen die wij vertellen via de drie verschillende kanalen hebben één ding gemeen: ze zijn 100 procent echt. De verhalen maken we sterker door gerichte advertenties op de doelgroep in te zetten.
Check hier alvast één van onze video’s.
Bij convertising is het stukje adverteren en monitoren essentieel. Alleen verhalen vertellen is niet genoeg, liever ga je ook de dialoog aan om de content nog meer waarde te geven. Het is niet altijd even eenvoudig om het overzicht te bewaren over zoveel reacties op verschillende pagina’s. Gelukkig hebben we in Komfo de juiste tool gevonden. Hiermee kunnen we niet alleen gemakkelijk de berichten adverteren met behulp van labels, maar ook de pagina ‘monitoren’ en op eenvoudige wijze diepgaande rapportages uitdraaien.
Wil jij weten op welke manier we convertising toepassen voor de verschillende pagina’s van Eigen Haard? In samenwerking met Komfo geven wij een webinar over convertising. We behandelen de case van Eigen Haard en aan de hand van voorbeelden, resultaten en tips geven we jou handvatten om ook aan de slag te gaan met convertising. Aanmelden kan hier.
Alvast spieken op één van de pagina’s van Eigen Haard? Ga dan naar Ondernemen bij Eigen Haard.
Deze blog is geschreven door Saleskracht & Komfo.