Afgelopen week lieten we al een indrukwekkende campagnevideo zien van It Can Wait over het gebruik van smartphones in het verkeer, en vandaag willen we er weer eentje met jullie delen. Vorig jaar deelde AT&T en BBDO New York de korte film Close to home en dit jaar borduren ze voort op deze campagne met de korte film Unseen.
Met de campagne willen ze duidelijk maken dat het gebruik van smartphones in het verkeer levensgevaarlijk kan zijn en enorme consequenties hebben op jouw veiligheid, maar ook die van een ander. Bekijk hieronder de indrukwekkende korte film.
AT&T heeft onderzoek gedaan naar verkeersveiligheid en dat leidde afgelopen jaar weer tot nieuwe inzichten. Wanneer je mensen moet vervoeren in de auto, voel je je verantwoordelijk voor degenen die in de auto ziiten. Zodra mensen alleen in de auto stappen, lijkt het alsof ze in een bubbel rijden en denken ze er niet aan dat ze ook ánderen in gevaar kunnen brengen. En daar gaat deze nieuwe korte film over.
De It Can Wait-campagne van AT&T loopt al zes jaar en heeft geleid tot indrukwekkende resultaten als het gaat over het bewustzijn van smartphones in het verkeer. Maar er moeten nog steeds dingen veranderen. Ik zit iedere dag twee uur in de auto en als ik zie hoeveel medeverkeersdeelnemers hun telefoon aan het checken zijn achter het stuur, valt mijn mond iedere keer weer open van verbazing. Moet je per se je Instagram-feed wéér bekijken, door Facebook scrollen of reageren op dat ene appje van een vriend? It can wait!
Vorig jaar bracht AT&T de korte film Close to Home uit, kijk deze video hieronder.