28.09.2016
Social Media

Facebook At Work wordt volgende maand gelanceerd

By: Tedje van Gils

BlogSocial Media

Facebook is van plan om volgende maand het zakelijke netwerk Facebook at Work te lanceren. Facebook At Work is een dienst tegen betaling waarbij grote organisaties intern kunnen communiceren.

Tot nu toe kon het platform alleen worden gebruikt door 400 testorganisaties, die gratis toegang kregen tot Facebook At Work. Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) nam als enig Nederlands bedrijf deel aan de test. Het nieuwe platform van Facebook ziet er vrijwel hetzelfde uit als Facebook zoals je gewend bent, maar biedt bijvoorbeeld meer mogelijkheden om documenten te delen en met elkaar te chatten. Wellicht wordt Facebook At Work de nieuwe concurrent van Slack.

Een voorbeeld van hoe Facebook at Work eruit ziet. Bron: <a href=\
Een voorbeeld van hoe Facebook at Work eruit ziet. Bron:

Facebook gaat waarschijnlijk een bedrag rekenen per maandelijkse actieve gebruiker in plaats van een overall prijs voor één bedrijf. Als een medewerker Facebook At Work niet gebruikt, betaal je hier ook niet voor. Het bedrijf gaat waarschijnlijk ook samenwerken met tools zoals Asana, Slack en Skype.

Concurrent van Slack?

Facebook At Work-subscribers kunnen brainstormen op het platform, maar ook documenten delen, taken verdelen en afvinken. Het lijkt erg op diensten als Convo, Chatter en Yammer. De prijs van Facebook At Work is nog niet aangekondigd, maar de 400 bedrijven die aan het testen zijn, krijgen nog een paar maanden extra om het uitvoeriger te testen. Even ter vergelijking: de betaalde versie van Slack kost 6,67 dollar per maand per actieve gebruiker. Het nadeel van Slack is dat je alleen realtime kunt chatten en geen vragen kunt stellen die ergens prominent blijven staan. Dat is bij Facebook At Work wel het geval. Het sterke punt van Facebook At Work zou wel eens kunnen zijn dat Facebook heel vertrouwd is en dat het waarschijnlijk zichzelf allemaal wijst. Als je een extern programma gebruikt, zoals Asana en Slack, heb je weer aparte wachtwoorden nodig en moet je weer uitvogelen hoe alles werkt. Het zou daarom logisch zijn als veel mensen voor Facebook At Work gaan kiezen als ze de stap willen maken naar een intern communicatiemiddel.

We zijn erg benieuwd naar dit nieuwe platform van Facebook en of er daadwerkelijk veel bedrijven zich gaan aansluiten. Bekijk hieronder een sneak preview van hoe Facebook At Work eruit komt te zien.

Share this post