Content is al jaren king. Zonder goede content op je website of in je webshop is het lastig om gevonden te worden in Google. De ondergrens van 300 woorden lijken veel websites wel door te hebben, en dus worden de meeste pagina’s in ieder geval voorzien van een tekst met deze lengte, maar dan nog is het een uitdaging om op basis van jouw content op de juiste zoekwoorden gevonden te worden. Hoe zit het ook alweer met dat ene keyword, hoe vaak mag of moet ik die in deze tekst gebruiken om gevonden te worden? En welke keywords moet ik eigenlijk kiezen?
Het maken van deze content en dus het schrijven van goede webteksten is geen eenvoudige klus. Vandaar dat steeds meer bedrijven zich specialiseren op gebied van tekstschrijven en dan met name seo-proof webteksten. Deze specialisten weten als geen ander hoe het zit met de laatste updates van Google, en hoe je teksten zou moeten indelen. Deze bureaus zijn dan misschien wel gespecialiseerd in het schrijven van teksten, maar de inhoudelijke kennis van het product of dienst ontbreekt vaak. Daarvoor moeten zij zich inlezen, praten met klanten en de uiteindelijke teksten op inhoud laten controleren.
Aan de klantzijde, daar zit de echte inhoudelijke kennis. Professionals die goed zijn in hun vak en daar vol passie en enthousiasme over kunnen vertellen. Dat is wellicht de informatie die je ook zou willen communiceren in webteksten. Echter, deze professionals zijn niet per definitie goede tekstschrijvers. Dus wie is nu eigenlijk beter in het schrijven van goede webteksten? De bureaus die gespecialiseerd zijn in tekstschrijven, vindbaarheid en seo-optimalisatie? Of de klant, waar de inhoudelijke kennis en kunde zit? In het meest gunstige geval breng je deze twee partijen bij elkaar. Door samen aan content te werken, krijg je uiteindelijk de beste content.
Er is nu een tool waarmee iedereen een zoekmachinevriendelijke tekst kan schrijven, zonder deze achteraf te moeten herschrijven. Webtexttool maakt de complexe materie van seo toegankelijker en geeft schrijvers handvatten om – zonder dat je technische kennis van vindbaarheid hoeft te hebben – direct geoptimaliseerde webteksten te schrijven.
Deze tool is inmiddels al door meer dan 10.000 schrijvers gebruikt en allemaal hebben ze hetzelfde doel: makkelijk en snel content optimaliseren om daarmee een hogere ranking in Google te halen.
Ben jij tekstschrijver en schrijf je ook seo-geoptimaliseerde webteksten? Of heb je juist nog helemaal niet veel verstand van vindbaarheid en wil je daar meer van leren? Dan is Webtexttool wellicht iets voor jou om uit te proberen. Wil jij Webtexttool ook uitproberen? Meld je hier aan en probeer de speciale gratis Dutchcowboys trial van 30 dagen van Webtexttool!
In samenwerking met Webtexttool
© jcomp – Fotolia.com.