Hoe onnozel kun je zijn? De communicatie-afdeling van Adidas kreeg van 26-jarige filmstudent Eugen Merher een zogenaamde ‘spec spot’, een idee voor een commerial. Die spec spots zijn niet altijd even goed dan de commercials die wij te zien krijgen, maar deze, genaamd ‘break free’ is van een kwaliteit waar je U tegen zegt en dat ze er bij Adidas niets mee gedaan hebben is bijna crimineel.
De commercial, die over een gepensioneerde ex-marathonloper gaat die in een verzorgingstehuis in Duitsland vastzit, is niet de vrolijkste maar wel heel mooi. Gelukkig zijn er genoeg mensen die het wel kunnen waarderen en daarom kun jij ‘m nu ook kijken:
Zoals dat gaat op het internet gaat de commercial nu rond en zo kunnen we nu allemaal genieten van deze prachtige video. Het zou Adidas goed staan als ze deze jonge filmmaker alsnog gaan belonen, want als wij als consumenten commercials beginnen rond te sturen omdat ze zo mooi zijn mag dat wel wat opleveren voor wie ‘m gemaakt heeft.
[Afbeeldingen © Eugen Merher]