In New York is het toiletpapierbedrijf Charmin vorige week van start gegaan met een meerdaagse test met mobiele toiletten. Mensen die de app installeren kunnen dan een mobiel toilet bestellen wanneer de nood het hoogst is. Een vergelijkbaar concept als dat van Uber, met alleen wel het verschil dat Charmin geen nauwkeurige indicatie geeft van de tijd die nodig is om het mobiel toilet voor te laten rijden.
Afgelopen weekend circuleerde de Charmin toiletmobiel op de meest toeristische plekken van Manhattan. Op de eigen website CharminVanGo.com wordt de dienst als volgt gepromoot:
“Met een paar clicks is het nu mogelijk om onmiddellijk een volledig privé en schoon toilet aan mensen aan te bieden in een aantal selecte buurten van New York City.”
Een woordvoerder van het bedrijf zegt dat Charmin altijd de beste toiletervaring wil aanbieden, zowel met zijn toiletpapier als met nieuwe en onverwachte concepten: “Met de Charmin Van-GO bieden we een van de grootste en drukste steden ter wereld een nieuw manier om onderweg van een schoon toilet gebruik te maken.”
Toch lijkt alles aan te geven dat het hier om niets meer dan een publiciteitsstunt gaat, omdat een lokale tv-beroemdheid de ganse dag met de wagen meereed