30.06.2017
Online

Airbnb Lux is niet voor ons bedoeld, maar het is wel leuk kijken

By: Patrick Smeets

BlogOnline

Airbnb Lux, zo bleek deze week, is al een tijdje bezig om een nieuwe, superdeluxe categorie aan overnachtingen in de markt te zetten. Leuke PR-stunt, want het is natuurlijk wel gaaf om te kunnen zeggen dat Beyoncé in je huis is blijven slapen voor de luttele som van 10.000 dollar per nacht. Niet dat wij er wat aan hebben, maar je wilt dan toch zien waar dat was.

Airbnb heeft de samenwerking met de celebrities het afgelopen jaar rustig opgebouwd, in de zin dat het niet veel meer was dan bekende mensen die ergens voor veel geld blijven slapen en dan iets daarover posten op Instagram. Nu is die doelgroep natuurlijk ook ideaal om een service op dat prijsniveau te promoten, al zijn de fans van bijvoorbeeld Selena Gomez misschien niet rijk genoeg om in haar voetsporen duur te gaan logeren.

Airbnb heeft wel in het afgelopen jaar villaverhuurbedrijf Luxury Retreats overgenomen en diens portfolio past natuurlijk precies in het Lux-straatje. Penthouses, volledige villa’s en andere gebouwen die je normaal alleen maar tegenkomt in nieuwsberichten over belachelijke huizen van de rijken zijn wat deze speciale premium-lijn moeten gaan laten lopen.

Voor Airbnb zou dat prachtig zijn, want de winstmarge op dit soort dure transacties zijn natuurlijk lekker hoog. het bedrijf had een een soort ‘business class’ met de Select-klasse en met Lux hebben ze dan ook de eerste klasse te pakken.

Het is niet bekend wanneer Lux precies uitgerold gaat worden wereldwijd, maar Airbnb heeft wel aangegeven dat ze tegen het einde van het jaar in selecte markten de service willen gaan testen. Als dat een succes blijkt, kan de uitrol wereldwijd van start gaan.

[Afbeeldingen © Airbnb/Beyoncé]

Share this post