25.09.2017
Online

YouTube gaat marketeers helpen met Director Mix

By: Patrick Smeets

BlogOnline

YouTube rolt een nieuwe tool uit die Director Mix heet. Die tool moet het makkelijker maken voor marketeers om honderden, zo niet duizenden variaties op hun campagnes te maken voor de videodienst. Dat vertelde YouTube tegen Business Insider.

YouTube gelooft heilig in gepersonaliseerde video-advertenties en wil dat adverteerders niet meer gewoon hun tv-campagnes op YouTube gooien. Die adverteerders hebben vaak de mogelijkheid of wil niet om die variaties voor YouTube te maken en daar moet Director Mix bij gaan helpen.

Het is een soort video-editor waar je als adverteerder verschillende ‘blokken’ kunt uploaden met beelden, voiceovers en kopij, waarna Director Mix zo veel mogelijk verschillende variaties maakt voor je.

Niet alleen dat, maar er is ook een mogelijkheid om een langere commercial in delen te laten langskomen, zodat consumenten het hele verhaal krijgen in twee of drie delen. Anderzijds zou het er ook voor moeten zorgen dat mensen niet helemaal murw gebeukt worden met steeds dezelfde advertentie.

Data delen

Om dat allemaal nog effectiever te maken deelt Google ook data van consumenten, zodat advertenties beter getarget kunnen worden aan de hand van hun zoektermen op de rest van het Googlenet.

Alle mogelijkheden dus om de consument zo effectief mogelijk te raken. De data die bewijst dat deze insteek oof effectief is wordt deze week door Google gedeeld in een Advertising Week panel.

[Afbeeldingen © georgejmclittle – Adobe Stock]

Share this post