12.12.2017
Online

Consumenten geven in 2017 online €22,7 miljard uit

By: Redactie Dutchcowboys

BlogOnline

In het derde kwartaal van 2017 hebben Nederlandse consumenten online zo’n € 5,0 miljard uitgegeven aan producten en diensten. Daarmee komen de totale online bestedingen in de eerste 9 maanden van dit jaar uit op € 15,7 miljard. Dat is een stijging van 14% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Zo blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor.

In het derde kwartaal van 2017 zijn er 49,7 miljoen online aankopen gedaan: 39,0 miljoen productaankopen en 10,7 miljoen online aankopen van diensten. Met een groei van 22% ten opzichte van Q3 2016, stijgen de productaankopen, zoals kleding, speelgoed en elektronica, harder dan aankopen van diensten, zoals pakketreizen en event-tickets.

2017

In de eerste drie kwartalen van dit jaar is in totaal € 15,7 miljard uitgegeven via internet. Met Kerstmis in het vooruitzicht, sinterklaas hebben we inmiddels achter de rug, zijn de bestedingen voor heel Q4 geschat op € 7,0 miljard. Hiermee zou de totale online omzet in 2017 op € 22,7 miljard uitkomen. Een stijging van 14% ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast is de verwachting dat het totale aantal online aankopen over 2017 uitkomt op 201 miljoen (+17% t.o.v. 2016).

Ontwikkelingen-online-bestedingen
Ontwikkelingen-online-bestedingen

Share this post