25.01.2018
Events

TIDE: het congres waar design en techniek samenkomen

By: Redactie Dutchcowboys

BlogEvents

Als je verder wilt komen in de zakenwereld zul je goed moeten nadenken over hoe technologie je daarbij kan helpen. Van pitch tot programma, van product tot professional, als je niet gebruik maakt van de vaak innovatieve technieken die je tegenwoordig – zeker in de AV-business- ter beschikking staan blijf je achter. Daar is TIDE voor: een congres dat je helemaal op de hoogte brengt van wat er speelt in de sector.

TIDE heeft alles te maken met de interactie tussen technologie en ontwerp. Het staat voor Technology, Innovation, Design en Experience en het is een congres waarin al die elementen bij elkaar komen in een visie voor de toekomst. Augmented, virtual en mixed reality staan vooraan de agenda bij de grote techbedrijven der aarde en als je niet bijblijft, lig je achter.

Het congres wordt geopend door Daan Roosegaarde, die je misschien wel kent van zijn Smog Free Tower in Rotterdam, het Van Gogh-fietspad in Eindhoven of het nieuws over het door zijn Studio Roosegaarde te ontwerpen Icoon op de Afsluitdijk. Hij gaat een lezing geven die ‘Landschappen van de Toekomst’ heet en waarin de sociale rol van design wordt bekeken.

Daan Roosegaarde. Foto: Willem de Kam
Daan Roosegaarde. Foto: Willem de Kam

Design en business

Dat blijft natuurlijk een terugkerend thema, waar ook de leiders van het programma Kevin Jackson en Jan-Erik Baars over zullen spreken. Als respectievelijk hoofdredacteur van Live Magazine en hoof van het Design Management Programma aan de Universiteit van Luzern hebben ze beide uitgesproken visies op dat onderwerp.

Design en technologie worden ook vanuit een andere invalshoek besproken door Pedro Gadanho, de directeur van het Museum of Art, Architecture and Technology in Lissabon. Ook Julien Le Bas, Executive Creative Director van Jack Morton Worldwide heeft een eigen insteek als leider van een Global Brand Experience Company.

Audience3
Audience3

Brain science

Wat je zeker niet wilt missen is de sessie van marketeer Ben Moorsom, die kijkt naar de laatste research in de neurowetenschappen en de manieren waarop je via ‘Neuroscaping’ verhoogde connecties, acties en resultaten kunt krijgen op evenementen. Het is de combinatie van technologie en de respons van het menselijke brein op bepaalde stimuli die er voor zorgen dat je als organisator een evenement kunt bedenken dat zich letterlijk in ieders brein nestelt.

Of je nou een brand marketeer, content creator, system integrator of visuele of technologische professional bent, er is altijd iemand te vinden die je creatief kan inspireren. Er zijn naast de lezingen van de gasten natuurlijk ook een heel aantal workshops en breakout sessies en zoals je zou verwachten levert het heel wat netwerkmogelijkheden op.

TIDE is nieuw in Nederland maar is begin dit jaar heel succesvol gelanceerd in Orlando. Na het congres in Amsterdam verhuist het in de zomer terug naar de VS, want dan zal het in Las Vegas plaatsvinden. Voordat het zover is kun je dus eerst nog in Amsterdam (in het Okura Hotel om precies te zijn) genieten van TIDE in Nederland. Kaartjes zijn te krijgen via de website.

[Afbeeldingen © TIDE]

Share this post