Vanaf vandaag zal de nieuwe commercial van Calvé Pindakaas te zien zijn. In navolging van sporthelden als Pieter(tje) van den Hoogenband en Robin van Persie, is Lieke Martens nu het eerste vrouwelijke icoon in een reclamefilm van het geliefde pindakaasmerk.
In de kantine van voetbalvereniging V.V. Egmondia heeft Lieke het meisje (Bobbie Kind) ontmoet dat haar in de reclame als jong talent in de dop vertolkt. De eerste vertoning van de commercial werd in de voetbalkantine onder luid applaus ontvangen. Aansluitend trapte de door FIFA bekroonde voetbalster een balletje met haar jonge evenknie, en wisselden zij handtekeningen uit.
“Ik voel me vereerd en vind het tof dat ik mij als eerste vrouw mag scharen tussen de grootheden die eerder een hoofdrol hadden in de reclames van Calvé. De commercial is heel mooi geworden, hij illustreert dat je moet doorbijten als je je droom waar wil maken en groot wil worden,” aldus Lieke Martens.
“Na alle jaren waarin we jongetjes groot zagen worden, is het anno 2018 hoog tijd voor een meisje in de hoofdrol. Want de rolmodellen van nu zijn steeds vaker sportheldinnen – denk aan Dafne Schippers en de hockeydames. Of de Oranjeleeuwinnen, die volgend jaar hopelijk een mooi WK tegemoet gaan! We zijn natuurlijk heel trots dat Lieke deze rol vertolkt in de prachtige nieuwe commercial,” Janina van der Drift, Marketing Manager Calvé Pindakaas.
Calvé Pindakaas heeft een grote staat van dienst als het gaat om het maken van Nederlands meest populaire broodbeleg én het produceren van prijswinnende commercials. Daarmee sleepte het merk maar liefst drie keer een Gouden Loekie in de wacht.
In de campagnes van Calvé staan al sinds mensheugenis oer-Hollands buitenspelen en sporten centraal. De commercials gaan over fysieke ontberingen, over doorzettingsvermogen en overwinningen van (toekomstige) sporthelden.