De Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. (DZT) is de officiële marketingorganisatie voor het vakantieland Duitsland. Wereldwijd ontwikkelt en communiceert de DZT strategieën en producten waarmee in het buitenland het positieve imago van Duitse bestemmingen wordt verstevigd en het toerisme naar Duitsland wordt gestimuleerd. Dit doet de DZT in opdracht van het Duitse ministerie voor Economie Zaken. De DZT heeft wereldwijd 32 kantoren, het hoofdkantoor bevindt zich in Frankfurt am Main.
Voor de productlijn ‘natuur en ontspanning’ zoekt de DZT voor haar Amsterdamse vestiging, het Duits Verkeersbureau, per 1 januari 2019 een
Digital campaign manager (m/v)
tot het takenpakket behoort het actief promoten van de segmenten actieve vakanties (wandelen en fietsen), wintersport, natuurvakanties, wellness- en gezondheidsreizen en thematische vakantieroutes.
Taken:
- Ontwikkelen en uitvoeren van thematische transmediale campagnes
- Ontwikkelen van innovatieve communicatieaanleidingen die bij de verschillende kanalen en doelgroepen passen
- Creatie van hoogwaardige en inspirerende content voor alle relevante platformen en kanalen, zoals facebook, twitter, instagram, youtube, beoordelingswebsites, online travel companies (OTCs) en nieuwsbrieven
- Intensivering van samenwerking met multiplicators (pers en influencers) en ontwikkelen en uitvoeren van campagnes met influencers
- Ontwikkelen van samenwerkingsmogelijkheden voor Duitse partnerorganisaties, acquisitie, plus uitvoering en rapportage over deze samenwerkingen
- Budgetverantwoordelijkheid, monitoring, rapportage en evaluatie t.b.v. van gerealiseerde projecten met behulp van software van een Duitse overheidsorganisatie (MACH, COBRA en Ventari)
Vereisten:
- Met succes afgesloten en passende studie op het terrein van toerisme, communicatie, journalistiek of een vergelijkbare opleiding
- Goede redactionele vaardigheden
- Ervaring met online en social media marketing
- Fingerspitzengefühl bij de (zakelijke) communicatie op sociale netwerken, een zeer goede kennis van de tone-of-voice op verschillende sociale platformen
- Analytische vaardigheden, belastbaarheid, flexibiliteit, creativiteit en begrip voor hoe een overheidsorganisatie werkt
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift,
- Kennis van de toerisme industrie is een pré
- Een aantoonbare affiniteit met Duitsland als vakantieland
- Basiskennis van de Duitse taal
Wat kun je verwachten?
Een dynamische baan op het gebied van destination marketing, waarbij je je inzet voor het het – sinds jaren – populairste vakantieland voor Nederlanders. Je werkt in een klein, gedreven Duits-Nederlands team met 12 collega’s op een modern kantoor in Amsterdam, tegen een marktconform salaris en goede arbeidsvoorwaarden.
Solliciteren
Is dit iets voor jou? Ze kijken bij het Duits Verkeersbureau uit naar jouw sollicitatie.
Stuur je motivatiebrief en CV vóór 7 november 2018 per e-mail naar: anja.richter@germany.travel. De gesprekken zijn geland op 13 en 14 november. De tweede ronde volgt op 21 en 22 november.
[Afbeelding © konstantant – Adobe Stock]