Alweer voor de 13e keer vindt het grootste e-commerce-event van de Benelux plaats: de Webwinkel Vakdagen 2019. Na 12 succesvolle edities met afgelopen jaar een recordaantal bezoekers van 12.542, volgt in 2019 een nieuwe editie boordevol inspirerende sprekers, relevante thema’s en vele exposanten.
Centraal tijdens de Webwinkel Vakdagen staat e-commerce. Door de voortdurende groei van e-commerce en nieuwe digitale technologieën transformeert de samenleving en daarmee ook de manier waarop er wordt geconsumeerd. Hoe zorg je ervoor dat je bij kunt blijven en voldoet aan de verwachtingen van de consument?
En zoals ieder jaar is er ook dit jaar weer een keynotezaal, zijn er 11 lezingenzalen en is er volop ruimte voor exposanten.
1. Keynotezaal. Samen met Wijnand Jongen, CEO Thuiswinkel.org, delen de keynotesprekers hun visie en lange termijn strategie met alle aanwezigen.
2. Lezingenzaal. In maar liefst 11 lezingenzalen zullen voornamelijk vraagstukken uit de dagelijkse praktijk aan bod komen waarbij de bezoeker direct toepasbare tips krijgt.
3. Exposanten. Op de beursvloer vind je ruim 270 exposanten terug die e-commerce oplossingen bieden binnen diverse thema’s, van e-commerce platformen en logistiek tot betaalsystemen en marketing.
Een van de sprekers is Ron Simpson van The Avocado show. In een korte Q&A laat hij weten waarom jij de Webwinkel Vakdagen eigenlijk niet mag missen en geeft hij kort zijn visie op e-commerce.
Q: Je bent spreker tijdens de Webwinkel Vakdagen. Hoe ben je met dit event in aanraking gekomen.
Ik ben ervoor gevraagd! Ons succes verhaal is universeel interessant, het maakt niet uit wie je bent of wat je doet. Er zit een stukje inspiratie en entertainment in voor iedereen. Waarom sliepen er fans voor de deur van een restaurant? Hoe krijg je een half miljard views? Hoe komt een restaurantje met 45 stoelen aan 100.000 followers? Er zitten een boel toffe dingen in, wij passen dus echt op elk podium.
Q: Waarom zou iemand de Webwinkel Vakdagen moeten bezoeken.
Voor inspiratie, voor een nieuw perspectief, voor het netwerk, om ons te zien? Voor zo veel redenen. Het worden echt top dagen.
Q: Het e-commerce landschap is complex. Wat adviseer jij de e-commerce manager vandaag de dag?
Hetzelfde wat we altijd adviseren: Go where the people are or build your own lane. In ons geval deden we beide. Het belangrijkste is om je doelgroep te kennen, te verrassen en te bereiken. Als je product goed is, dan komt de rest vanzelf.
Q: Cruciaal voor je retentie en het stimuleren van herhaal aankopen is het geven van persoonlijke aandacht? Wat is jouw visie als het gaat om online “persoonlijke” aandacht?
Wij besteden onwijs veel tijd aan onze online community, allemaal zelf, allemaal met de hand, allemaal persoonlijk en echt. Het is altijd tof om een ziel te ontdekken achter een merk. Daar win je altijd mee.
Q: Kan je kort iets vertellen over The Avocado show. En hoe je hier een (e-commerce) succes van hebt gemaakt.
The Avocado Show is de allereerste avocado food franchise van de wereld. We hebben een volledig merk gebouwd om de avocado heen, waarbij we ons focussen op adembenemende en heerlijke gerechten die er prachtig uitzien. Daaromheen creëren we een hele wereld met avocado kookboeken, merchandise, media, content en inspiratie.
Q: Wat kunnen mensen verwachten van jouw verhaal.
Ik vertel ons verhaal als een goede film. Geen saaie slides, spreadsheets of nummertjes en toch zit het boordevol tips, tricks en slimme lessen. Breng popcorn mee en komt dat zien!
Heb je al genoeg gehoord en wil je dus een bezoek aan de Webwinkel Vakdagen niet aan je voorbij laten gaan. Meld jezelf dan nu gratis aan als bezoeker voor de Webwinkel Vakdagen van 2019, gehouden op woensdag 23 en donderdag 24 januari. En hoor hoe jij meer rendement uit jouw online activiteiten kan gaan halen, en natuurlijk nog veel meer.