Sinterklaas is weer terug naar Spanje, dus kunnen we het gaan hebben over kerstmis. Vandaag is het moment dat op veel plekken in Nederland de kerstbomen tevoorschijn komen. Daar waar heel de wereld al helemaal in kerstsfeer was, begint het in Nederland nu ook echt. En dus trappen supermarktketens Plus en Jumbo vandaag ook gelijk af met een eigen kerstcommercial.
Kerst is bij uitstek de tijd om samen te zijn en te genieten van goed eten. Familietradities zijn in deze periode ook heel belangrijk. Niet alleen de traditie van hoe we kerst met elkaar vieren. Maar ook de traditie van wat we eten. In deze nieuwe korte film van Plus zien we een vrouw die met haar familie een prachtige kerstavond voorbereidt. Onder toeziend oog van haar moeder maakt ze een heerlijke rollade klaar, waarbij ze het traditionele familierecept stap voor stap volgt. Maar gaandeweg komen we erachter dat deze kerst anders is dan anders…
“We zijn echt heel trots op deze nieuwe campagne. We geloven sterk in onze goed eten strategie die we 3 jaar geleden hebben ontwikkeld. En net als vorig jaar belichten we in deze campagne de verbindende kracht van goed eten. De lat ligt hoog, want vorig jaar was onze beste kerst ooit,” aldus Esmée Blom, Communicatie Manager bij Plus.
De muziek is overigens op maat gemaakt. Het nummer She’s The One van Robbie Williams – dat 19 jaar geleden verscheen – is voor de gelegenheid in een nieuw winterjasje gestoken door de Britse zangeres Frances. Het hele nummer is hier te beluisteren.
Kerst staat voor veel mensen in het teken van samenzijn. Ook in de nieuwe kerstcommercial van Jumbo viert de hele Jumbo familie weer samen Kerst. We zien hoe Frank, Maike, de kinderen en opa en oma zich voorbereiden op een gezellig kerstdiner. In de reis van en naar de Jumbo komt Frank veel oude bekenden tegen. Wie goed oplet ziet onder andere Sven Kramer, Kjeld Nuis, Carlijn Achtereekte, Steven Kruijswijk en Jeroen van den Boom, maar ook veel Jumbo collega’s hebben een prominente rol in de kerstcommercial, want Kerst vier je samen. Als de familie dan eindelijk aan tafel zit, is Frank helaas één ding vergeten. Gelukkig is er een huisvriend die altijd wel raad weet met champagne…
Het kerstcommercial seizoen was natuurlijk vorige maand natuurlijk al geopend door Elton John. En na de Plus en Jumbo zullen er natuurlijk nog veel meer commercials gaan volgen. Zowel Jumbo als de Plus kiezen voor een andere insteek. Maar beide uiteindelijk wel met een boodschap in het teken van samenzijn. Welke heeft jouw voorkeur?