Dit jaar vindt voor de 13e keer het grootste e-commerce-event van de Benelux plaats: de Webwinkel Vakdagen 2019. Na alle eerdere succesvolle edities, waarbij het afgelopen jaar een recordaantal bezoekers van 12.500 werd bereikt, volgt in 2019 een nieuwe editie boordevol inspirerende sprekers, relevante thema’s en vele exposanten.
E-commerce staat uiteraard centraal tijdens de Webwinkel Vakdagen. Door de voortdurende groei van e-commerce en nieuwe digitale technologieën transformeert de samenleving en daarmee ook de manier waarop er wordt geconsumeerd. Hoe zorg je ervoor dat je bij kunt blijven en voldoet aan de verwachtingen van de consument?
Uiteraard is er ook dit jaar weer een keynotezaal, zijn er 11 lezingenzalen en is er volop ruimte voor exposanten.
Een van de sprekers tijdens de Webwinkel Vakdagen is David Arnoux van Growth Tribe. In een korte Q&A laat hij weten waarom jij de Webwinkel Vakdagen eigenlijk niet mag missen en geeft hij kort zijn visie op e-commerce.
Q: You are one the speakers during the Webwinkel Vakdagen. How did you get connected touch with this event?
“We’d already been to a previous edition and enjoyed the quality of the speakers and the connections we made there. What better reason to get connected again!”
Q: Why should someone visit the Webwinkel Vakdagen?
“It’s a good way to stay on the cutting edge of e-commerce. You usually leave there with 10-20 new ideas, tools, tactics to test and 5-10 good connections made with other people. The ROI is clear.”
Q: E-commerce nowadays is very complex. What would advise the next generation of e-commerce managers?
“I would advise everyone to keep learning. Set up at the very least a half day per week to focus on new skills development. In the past year I did courses on machine learning, blockchain and behaviroual psychology. We call this being a T-shaped marketer and we share videos on Youtube about it on the Growth Tribe Youtube channel.”
Q: Crucial for your retention and encouraging repeat purchases is giving personal attention? What is your vision when it comes to online “personal” attention?
“For me “personal” means that it fits your personality. We’ve started testing a lot with psychographic personas. Uncovering the personality traits of your customers to better serve them. Check out the Youtube video below if you want to know more, or come to a Growth Trith A.I. 2 day course if you want to see it applied and know how to apply this.”
[Afbeelding © Cybrain – Adobe Stock]
Q: What can people expect from your keynote?
“In the talk, I will run audiences through the mindset, process and tactics of Growth Hacking to create growth engine for their business, as well as recommend tools with which they can implement the very next day.”
Heb je al genoeg gehoord en wil je dus een bezoek aan de Webwinkel Vakdagen niet aan je voorbij laten gaan. Meld jezelf dan nu gratis aan als bezoeker voor de Webwinkel Vakdagen van 2019, gehouden op woensdag 23 en donderdag 24 januari. En hoor hoe jij meer rendement uit jouw online activiteiten kan gaan halen, en natuurlijk nog veel meer.