Zeg je Snapchat, dan zeg je niet alleen ‘vreemd hondenfilter’, maar ook advertenties. Waar content wordt gemaakt, waar jongeren zijn, daar zijn bedrijven en dat zie je ook veelvuldig op het sociale platform. Snapchat wil het adverteerders makkelijker maken, want het heeft aangekondigd dat je als bedrijf nu drie minuten aan reclame mag tonen.
Drie minuten is enorm lang voor een reclame. Ga maar na dat de gemiddelde televisiecommercial tussen de 20 seconden en 60 seconden duurt, dan is drie minuten erg lang. Helemaal op een social medium, waar kijkers vaak een extreem korte spanningsboog hebben.
Eerder was het op Snapchat mogelijk om maximaal 10 seconden aan reclame te laten zien, dus het verschil is enorm. Iets langer kon eerder ook, maar dan moest de kijker omhoog swipen om de rest te kunnen zien. Wil je helemaal geen advertentie zien, dan kan dat ook. Daarvoor hoef je dan alleen op het scherm te tikken.
Gelukkig is dat laatste nog steeds het geval als een bedrijf een advertentie op Snapchat zet. Je kunt een advertentie van 3 minuten dus na 1 seconde al skippen. Dit heeft David Roter van Snap uitgelegd in het blad AdAge. Het is alleen niet meer zo dat je naar boven moet swipen om een langere advertentie te zien. Deze speelt gewoon, of hij nu 10 seconden of 180 seconden is.
Nog steeds is Snapchat erg interessant voor adverteerders. Het aantal gebruikers blijft groeien. In juli bleek het platform 203 miljoen gebruikers te tellen. Het lijkt vooralsnog dus weinig last te hebben van de populaire nieuwkomer Tik Tok.
Mocht je de extra lange advertenties al willen zien, dan moeten we je teleurstellen. Snap heeft nog geen uitspraken gedaan over wanneer deze nieuwe mogelijkheid beschikbaar wordt gemaakt.