Sinds 2018 is de startup Skeeled in Nederland actief. Het heeft een tool ontwikkeld waarmee bedrijven dankzij kunstmatige intelligentie mensen kunnen werven. De software vindt de talenten die bij de baan passen. Dat blijkt goed te werken, want Skeeled heeft een omzetgroei van meer dan 120% in 2019.
In juni 2020 lanceert Skeeled de V3-versie van haar software voor talentacquisitie, met nieuwe recruitment marketing functionaliteiten in het bijzonder. Bovendien is het bedrijf van plan zijn personeelsbestand, dat in Luxemburg en Porto is gevestigd, tegen het einde van 2020 te verdubbelen van 25 naar 50 personen in het team.
Naast de technologische evolutie van de oplossing, die noodzakelijk is om in te spelen op de behoeften van de sector, gaat Skeeled regelmatig nieuwe samenwerkingsverbanden aan met platformen voor de distributie van het arbeidsaanbod.
De startup heeft zojuist een partnerschap gesloten met Vonq, de Europese leider op het gebied van smart recruitment marketing technologie, waardoor Skeeled-gebruikers via het uitgebreide netwerk van Vonq – meer dan 2.000 kanalen wereldwijd – reclamecampagnes voor openstaande vacatures kunnen realiseren door de publicatie van vacatures en de aankoop van bijbehorende marketingcampagnes in de pers te combineren.
Skeeled heeft bovendien haar diensten gebundeld met de internationale Indeed groep, die zij technologisch heeft geïntegreerd in haar software, zodat de publicatie van vacatures geautomatiseerd kan worden.
In deze tijden is er een grotere poule mensen om uit te kiezen. Hoewel dat voor werkzoekenden enorm nadelig is, hebben bedrijven hierdoor wel meer keuze. Juist dan kan een softwarehulpmiddel enorm veel tijd schelen, omdat je snel een scheiding kunt maken tussen mensen die je op gesprek zou willen en mensen die beter in een ander bedrijf of tenminste in een andere functie passen.