06.05.2021
Social Media

​The Best Social Awards 2021: dit zijn de zakelijke genomineerden

By: Laura Jenny

BlogSocial Media

De nominaties voor The Best Social Awards 2021 zijn bekendgemaakt waar het gaat om de zakelijke markt. Bol.com won vorig jaar de meeste Best Social Awards en we zien dat het online winkelplatform ook dit jaar weer hoge ogen gooit. Daarnaast hebben ook NOS, Omroep Zwart en GoSpooky enorm veel nominaties binnengesleept.

The Best Social Awards 2021: zakelijke nominaties

Er zijn zestien zakelijke categorieën waarin het Bol.com is gelukt om negen keer te worden genomineerd. Omroep Zwart heeft er drie en NOS twee. GoSpooky is een reclamebureau en dat heeft maar liefst elf kansen op de winst. Niet dat deze vier merken de enige genomineerden zijn: dat zijn er in totaal 71. Denk bij de zakelijke markt aan categorieën als ”Beste Merk op XXX (diverse social media platformen)” of “Beste Influencer Campagne”, maar ook “Beste Positieve Impact”:

Beste Merk op Instagram

  • Pathé
  • bol.com
  • Too Good To Go
  • Brugklas – Tuvalu Media
  • NOS Stories – NOS

Beste Merk op TikTok

  • bol.com
  • Autodrop – GoSpooky
  • IJssalon La Dolce
  • Theorie Toppers

Beste Merk op YouTube

  • ANWB
  • Learn Dutch – BLC Language Courses BV
  • NOS op 3 – NOS
  • Supergaande – Top Notch

Beste Inhaker

  • bol.com – Dept
  • Pathé – Dept
  • Pabo – Brand Creatives
  • Hema – Martijn Konings
  • Unox – Being There Amsterdam

Beste Campagne

  • The Dark Side Of Money – N=5, ABN Amro
  • McDriver – Blauw Gras, McDonald’s
  • Amazon Prime – YouTube Agency Team5pm
  • #Carnavalsvirus – Bavaria

Beste Community Management

  • Remia – daily dialogues
  • Pathé – Dept
  • bol.com
  • Drag Race Holland – Hammerfest
  • Miele – Scooperz

Beste Influencer Campagne

  • Logitech G
  • G-Star Raw – Hammerfest
  • Simyo – A Bigger Circle
  • Albert Heijn – Boomerang Agency
  • Omroep Zwart – Buutvrij, Hammerfest, MediaMonks, WeFilm, Havas, Baas, PRSSKD en Maak

Beste Agency

  • Dept
  • Hammerfest
  • GoSpooky
  • Blauw Gras

Beste Positive Impact

  • bol.com
  • Simyo – A Bigger Circle
  • Klas H3L – Tuvalu Media
  • Omroep Zwart – Buutvrij, Hammerfest, MediaMonks, WeFilm, Havas, Baas, PRSSKD en Maak

Beste Video

  • Samsung – Blauw Gras
  • Omroep Zwart – Buutvrij, Hammerfest, MediaMonks, WeFilm, Havas, Baas, PRSSKD en Maak
  • AFC Ajax – Mønaerk
  • JBL – GoSpooky

Beste Copywriting

  • Oatly – De Speld & Partners
  • bol.com
  • bol.com
  • Hornbach – Blauw Gras
  • Lidl – Dorst & Lesser

Beste Internationale Campagne

  • Free A Girl – Joe Public Take-Away Advertising
  • Samsung – Blauw Gras
  • GoSpooky – JBL

Beste Innovatie

  • Rauw CC
  • NS – Johnny Wonder
  • Capitola.Social
  • JBL – GoSpooky

Beste Augmented Reality

  • Axe – Mindshare Greenhouse
  • bol.com – Somention
  • Bloomon – GoSpooky
  • DJ Mag – GoSpooky
  • Toto – GoSpooky
  • Malibu – GoSpooky

Beste Livestream

  • Wellantcollege – Social INC
  • Krasloten- Blauw Gras
  • Amazon Prime Video – GoSpooky
  • Vrienden van Amstel Live – Heineken

Beste Talent

  • Daan de Ruiter – bol.com
  • Miles Momoh – Hammerfest
  • Robin Komin – GoSpooky
  • Rosa van Berkum – RTL Nieuws

Een vakjury bestaande uit professionals die in digitale media werken heeft bepaald wie er werden genomineerd. Het is ook verder niet mogelijk om op deze genomineerden te stemmen in de zakelijke categorieën. Morgen worden echter ook de publiekscategorieën bekendgemaakt, waarvan het juist wel de bedoeling is dat er volop wordt gestemd. Op 2 juni worden de zakelijke winnaars bekendgemaakt in de livestream van The Best Social Awards en op 3 juni volgen dan de winnaars van de publiekscategorieën.

Beeldbron: Edar

Share this post