Na het eerder al bekend gemaakte global partnership met de Nederlandse payment provider Adyen, pakt Conversation24 (voorheen LiveChat Service) nu door met een global partnership met de Noorse mobile messaging provider LINK Mobility.
Omdat de markt voor conversational commerce explosief groeit, hebben beide bedrijven besloten hun CPaaS (communicatieplatform as a service) oplossingen op elkaar aan te sluiten. Zo wordt communiceren via onder meer WhatsApp for business, E-mail, Viber en SMS mogelijk vanuit één platform. Door deze samenwerking nemen de bedrijven samen direct een vooraanstaande positie in in de wereld van de Conversational Commerce.
LINK Mobility is een van Europa’s toonaangevende leveranciers van mobiele berichten- en communicatie oplossingen voor ‘customer engagement’. Op 30 juni 2020 had de Groep meer dan 33.000 klantaccounts en in 2019 wisselde LINK 9,5 miljard berichten uit. Door dit volume te ontsluiten voor de gecombineerde oplossing met Conversation24, wordt direct een wereldwijde schaal bereikt . ‘De basis van LINK Mobility is onze zeer stabiele lokale footprint binnen Europa voor kleine en middelgrote ondernemingen die ons voornamelijk gebruiken voor marketing- en notificatie use-cases. We zijn erg verheugd om onze klanten door middel van deze samenwerking een derde belangrijke use-case, namelijk chat, of customer care, te bieden. Omdat klanten deze functie al bij ons hebben aangevraagd, verwachten we samen snel tractie krijgen.’ aldus Fredrik Nyman, CCO LINK Mobility.
In LINK Mobility heeft Conversation24 een partner die koploper is op het gebied van mobile messaging en CPaaS solutions. ‘Samen met onze expertise over online klantcontact en onze Conversational Software vormen we met LINK Mobility een sterk team met een overtuigende totaaloplossing. Wij zijn dan ook heel enthousiast over de manier waarop we met elkaar samenwerken.’, aldus Nick Blom, CEO Conversation24.
[Fotocredits ©
bsd555 – Adobe Stock]