08.12.2020
Social Media

Deze Nederlandse creators zijn het populairst op TikTok

By: Floyd Aanen

BlogSocial Media

TikTok is hip. Vooral het afgelopen jaar met een wereldwijde pandemie die leidde tot sociale isolatie, heeft het social media platform veel mensen bijeen gebracht.

Het afgelopen jaar groeide het aantal gebruikers op TikTok in Europa naar 100 miljoen maandelijkse gebruikers en daarmee ook het aantal video’s dat werd gepost en bekeken. TikTok komt nu met een overzicht van de populairste Nederlandse creators.

Top 6 Nederlandse creators met de meeste views vanuit Nederland

1. Glen Fontein (29,619,248 video views)

Glen doet veel komische sketches die je zou kunnen vergelijken met Amerikaanse trends. Ook geeft Glen kijkjes in zijn gezinsleven waaronder met zijn zus.

2. NikkieTutorial (16,754,386 video views)

Nikkie creëert make-up tutorials en geeft haar kijkers informatie over diverse beautyproducten.

3) Lorenzo Dinatelle (12,010,463 video views)

Lorenzo post grappige sketches en dansjes.

4) Vincent Vianen (3,802,797 video views)

Vincent is danser en maakt aanstekelijke danstutorials.

5) OfficialsaarX (3,230,939 video views)

Sara post regelmatig over diverse nieuwe trends.

6) Antonie Lokhorst (2,980,394 video views)

Antonie maakt trainingsvideo’s en geeft tips & trick over fitness.

‘Fantastisch jaar voor TikTok’

,,Het is fantastisch om TikTok en het aantal video’s en creators gedurende het jaar te zien groeien, en te delen wat iconische, soms zelfs levens veranderende, momenten van 2020 zijn geworden. Met het jaar dat we hebben meegemaakt, vind ik het fijn om een kleine reis naar het verleden te maken en de ontelbare manieren te vieren waarop de TikTok gemeenschap ons heeft geholpen om samen te komen, een brug te slaan en zowel lichtheid als ontroering te vinden wanneer we dat het meest nodig hadden”, aldus Inam Mahmood, Managing Director, Global Business Solutions TikTok.

Year on TikTok.
Year on TikTok.

De meest gebruikte hashtags in Nederland

Hashtags zijn een groot onderdeel van je video op TikTok. Hieronder een lijstje met de meest gebruikte hashtags in ons land.

Food:

#DalgonaCoffee – Een romige koffiecreatie die wordt opgeklopt met behulp van een eierklopper en oploskoffiepoeder.

#CloudBread – Een koolhydraatarme broodsoort die kan worden gekleurd met voedselkleurstoffen in hemelsblauwe tinten.

#Bananabread – De klassieke taart van dit jaar, gemaakt van sappige bananen en een keuze uit chocolade of noten.

#ChocolateBomb – De DIY trend is perfect als kerstcadeau voor vrienden en familie.

#VeganBacon – Een sappig spekalternatief voor vegetariërs en veganisten.

#OnePanSandwich – Hier maken de Creators* heerlijke broodjes met ei in één pan – vooral geschikt voor luie huisgenoten*.

Beauty:

#FoxyEyes – Foxy Eyes zijn de nieuwe Cat Eyes: de schuine oogmake-up opent het zicht.

#CurtainBangs – Curtain Bangs zijn het pony kapsel van het jaar. De eigenlijk al te lange pony wordt in het midden – als een gordijn – gedragen.

#BeautyMode – Als onderdeel van de leuke uitdaging konden gebruikers* met één klik hun uiterlijk veranderen via een app-functie.

#sokkrullen – Perfecte krullen zonder gadgets? Alles wat je nodig hebt is een paar sokken! De makers* laten zien hoe makkelijk de look werkt.

#10SecondsVs – Een make-up in slechts 10 seconden? De community laat zien wat er in de kortste tijd kan worden gedaan en wat er met een complete schoonheidsmake-over kan worden getoverd in vergelijking.

#DontDoItGirl – Hoewel de community enthousiast is over vele schoonheidstrends, laten de makers* onder deze hashtag zien welke schoonheidstips niet werken of fout zijn gegaan.

Eerder schreven we al een blog over de internationale video’s die viral gingen dit jaar.

Share this post