De Formula 1 en Zoom gaan intensiever met elkaar samenwerken. Deze uitgebreide samenwerking omvat meerdere contactmomenten gedurende de komende raceseizoenen.
Als onderdeel van de samenwerking levert Zoom uitgebreide communicatiediensten en werkt het samen met de Formule 1 om tijdens én na de coronapandemie nieuwe mogelijkheden voor business en hospitality aan te bieden via unieke live sportevenementen.
In 2020 verzorgden beide partijen al samen de Virtual Paddock Club. Dat wordt dit seizoen voortgezet als onderdeel van de nieuwe samenwerking. Gasten die tijdens de 21 races dit seizoen lid worden van de Virtual Paddock Club, kunnen deelnemen aan een reeks op maat gemaakte, virtuele hospitality-ervaringen, waaronder live updates en commentaar van legendes uit de motorsport.
Daarnaast kunnen gasten tijdens een aantal races aansluiten bij een ter plekke georganiseerde Virtual Paddock Club, waarbij uiteraard de lokale coronamaatregelen en voorschriften worden nageleefd. Gasten krijgen tijdens deze races ook toegang tot Zoom Rooms in de Paddock Club Business Lounges voor zakelijk gebruik. Zo kunnen F1-gasten, F1-teams en partners van over de hele wereld zowel ter plekke als virtueel genieten van een naadloze, exclusieve ervaring, aldus Zoom.
Zoom wordt het officiële unified communications platform van de F1. Gebruik van het Zoom platform helpt de organisatie duurzaamheidsdoelstellingen te behalen, door vergaderingen zoveel mogelijk virtueel te organiseren om CO2-uitstoot te verminderen.
“We zijn blij dat we ons partnerschap met Zoom uitbreiden na onze succesvolle samenwerking aan de Virtual Paddock Club afgelopen jaar”, zegt Ben Pincus, Director of Commercial Partnerships, Formula 1. “Zoom wordt het officiële unified communications platform van de Formule 1 en we zullen diensten van Zoom ook uitrollen in de bredere organisatie. Met de voortzetting van deze samenwerking zullen we samen blijven innoveren.”
“We zijn verheugd onze samenwerking met de Formule 1 voort te zetten en uit te breiden tot een meerjarig partnerschap dat uitgebreider is dan voorheen”, zegt Janine Pelosi, CMO van Zoom. “Het raceseizoen van 2020 heeft aangetoond dat de Virtual Paddock Club ondanks alle corona beperkingen een aantrekkelijke VIP-sportervaring kan bieden. Dit nieuwe seizoen is een kans om een naadloos, hybride model op te zetten dat virtuele en on-site ervaringen waar mogelijk combineert en zo het beste van beide biedt aan organisaties en hun VIP’s. We zijn trots om samen te werken met de F1 en onze technologie in te zetten om de toekomst van sportevenementen mede vorm te geven terwijl we organisaties ondersteunen in hun duurzaamheidsambities.”
[Fotocredits: Getty Images / Red Bull Content Pool]