Marktplaats en Shopify hebben een nieuwe app, Marktplaats Pro, gelanceerd waarmee ondernemers die hun online winkel bij Shopify hosten toegang kunnen krijgen tot het verkoopkanaal van Marktplaats. De app biedt hen de mogelijkheid de producten van hun ‘Shopify webwinkel’ ook op Marktplaats aan te bieden.
Het moge duidelijk zijn dat het toevoegen van een verkoopkanaal van het kaliber van Marktplaats de deur naar een hele sloot nieuwe, potentiële, klanten opent. De online marktkraam is immers al vele jaren een van de grootste Nederlandse (tweedehands) online shops met meer dan acht miljoen maandelijkse bezoekers. De Marktplaats Pro-app is kosteloos te installeren via de Shopify App Store.
Shopify en Marktplaats willen met deze samenwerking het aanbod voor de klanten van beide platformen verder uitbreiden. Shopify heeft belang bij de toegang tot steeds meer verkoopkanalen voor de online winkels van het platform. Marktplaats is op haar beurt continu op zoek naar partijen die zorgen voor een verdere uitbreiding van het aanbod van nieuwe en tweedehands producten.
“We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om verkoopkansen en -kanalen voor onze merchants te creëren. Met deze app kunnen onze klanten profiteren van het enorme bereik van Marktplaats doordat de resale-markt alleen maar groeit”, aldus Mel van Lieshout, de country-manager van Shopify in Nederland.
“Door de krachten te bundelen met Shopify als commerceplatform voor zowel grote als kleine retailers bieden we nog meer ondernemers dat podium. Bovendien maken we het startende en kleine ondernemers nog makkelijker om hun producten aan te bieden op ons platform. We kijken ernaar uit om samen ons partnerschap met Shopify verder uit te breiden en samen ondernemers op verschillende vlakken te ondersteunen”, vertelt Clemens Timmermans, Hoofd Marktplaats Zakelijk.