Na de opkomst van ChatGPT, Google Bard, en alles wat daarna nog volgde kunnen we niet meer heen om AI (Kunstmatige Intelligentie). Het is er nu, zal er altijd blijven, en dus moeten we het maar gewoon omarmen. Waarbij enige vorm van regelgeving natuurlijk wel wenselijk is.
Steeds meer bedrijven en merken gaan met AI aan de slag. Zo ook automerk Lexus. Dat een leuke Artificial Intelligence Experience lanceert met de nieuwe LBX. Op een innovatieve en creatieve manier kan AI-kunstwerken genereren met de compacte nieuwe Lexus. De LBX AI Experience is ontworpen om de grenzen van de online aankoop-ervaring nog verder te verleggen. Het richt zich op een publiek dat actief is op sociale media en biedt een volledig nieuwe ervaring rondom de Lexus LBX. Het maakt tevens onderdeel uit van de nieuwe LBX Experience, waar geïnteresseerden niet alleen de LBX in detail kunnen bekijken, maar ook kunnen ontdekken welke LBX het beste bij hun persoonlijkheid past.
De LBX AI Experience vraagt gebruikers om in te loggen op hun Instagram-account, zodat de AI-tool de esthetiek, persoonlijkheid, stijl en het kleurenpalet van hun posts kan analyseren. Vervolgens wordt er een op maat gemaakt achtergrondbeeld gegenereerd achter de LBX dat past bij de stijl van de gebruiker. Als gebruikers geen Instagram-account hebben, kunnen ze kiezen uit een selectie afbeeldingen waarmee de tool meer inzicht krijgt in hun eigen stijl.
Op basis van de unieke stijl en persoonlijkheid van gebruikers kunnen miljoenen variaties worden gegenereerd, zodat ieder AI-kunstwerk net zo uniek is als zijzelf. Zodra een AI-kunstwerk is gegenereerd, kunnen gebruikers het downloaden en opslaan, maar ook delen via de eigen sociale media profielen.
Deze AI Experience laat duidelijk de vooruitgang zien die Lexus boekt als het aankomt op innovatieve, klantgerichte digitale ervaringen.
Eerder dit jaar presenteerde Lexus de volledig nieuwe LBX. Een naam die staat voor Lexus Breakthrough Crossover. Bij de ontwikkeling van deze compacte SUV stond de Europese klant centraal. De Lexus LBX biedt de Omotenashi gastvrijheid, de luxe, de kwaliteit en de verfijning van Lexus in compact formaat. Deze bekende Lexus kwaliteiten, gecombineerd met een unieke rijervaring, zorgen ervoor dat hij alles in zich om een nieuwe groep automobilisten aan te spreken. De Lexus LBX wordt begin 2024 op de Nederlandse markt verwacht.
Lexus is er trots op grenzen te verleggen en de status quo uit te dagen. Sinds de oprichting in 1989 heeft Lexus herhaaldelijk baanbrekende nieuwe producten ontwikkeld die de perceptie van mensen hebben veranderd en de markt voor luxe auto’s een nieuwe vorm hebben gegeven. De volledig nieuwe, hybride-elektrische LBX is de kleinste Lexus tot nu toe, maar verdient zijn status als baanbrekend model, een model dat de traditionele luxehiërarchie doorbreekt en een game-changer zal zijn voor het merk in Europa.