Wereldwijd technologiemerk OnePlus heeft met trots zijn tienjarig jubileum aangekondigd. Het merk staat stil bij een decennium aan innovatie in de smartphone-industrie. OnePlus onderscheidt zich door voortdurend te streven naar het creëren van de beste gebruikerservaring.
Op het OnePlus-forum blikt de oprichter van OnePlus, Pete Lau, terug op deze opmerkelijke reis. Het ‘Never Settle’-motto loopt als een rode draad door het merk, van de gedenkwaardige lancering van de OnePlus One tot de baanbrekende OnePlus 11. Het stimuleert om de verwachtingen binnen de smartphone-industrie te herdefiniëren. Met elke innovatie worden de verwachtingen van gebruikers naar een hoger niveau getild. Enkele voorbeelden hiervan zijn de soepele OS-ervaring, baanbrekende vingerafdruktechnologie, SuperVOOC-snellaadtechnologie, nauwe samenwerking met Hasselblad en het Trinity Engine-prestatieplatform.
Dit jaar heeft OnePlus zijn eerste opvouwbare telefoon, de OnePlus Open, geïntroduceerd. Het nieuwe vlaggenschipmodel heeft meteen indruk gemaakt binnen de opkomende markt voor opvouwbare telefoons. De overweldigende respons en snelle uitverkoop tijdens de voorverkoop onderstrepen het enorme enthousiasme voor de OnePlus Open. Niet alleen onder de OnePlus-communityleden, waarmee de afgelopen tien jaar een diepe band is opgebouwd, maar zeker ook onder nieuwe fans van het merk maakte de telefoon indruk.
Volgens de gegevens van het merk heeft de wereldwijde verkoop van OnePlus-toestellen in 2023 vanaf oktober een opmerkelijke stijging van 59% laten zien in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Met het oog op de toekomst blijft OnePlus zich inzetten voor uitstekende producten. Hierbij ligt de nadruk op een snelle en soepele gebruikerservaring, geavanceerde cameratechnologieën en AI-geoptimaliseerde software. OnePlus erkent dat zijn impact verder gaat dan technologie en zich uitstrekt tot de samenleving, diversiteit en duurzaamheid. Het bedrijf zet zich actief in voor een duurzame en koolstofarme bedrijfsvoering. Tegelijkertijd wordt ervoor gezorgd dat zowel hardware als software een langere levensduur hebben, wat bijdraagt aan het verminderen van elektronisch afval en het bevorderen van duurzame consumptiepatronen.
Om het tienjarig jubileum te vieren, lanceert OnePlus spannende evenementen en worden gebruikers uitgenodigd om hier deel van uit te maken. Zo wordt op 15 december als eerbetoon aan de gezamenlijke reis en het ‘Never Settle’-motto een korte film uitgebracht.
Met een community van 50,2 miljoen geregistreerde leden tot nu toe, heeft OnePlus een van de grootste grenzeloze tech community’s ter wereld. Om de gezamenlijke ontwikkeling van geweldige producten te verbeteren, heeft OnePlus onlangs zijn Power of Community-programma vernieuwd. Verder onthult OnePlus van 9 tot 15 december dagelijks nieuwe producten.
Als uniek gebaar is het volgende vlaggenschipmodel van het merk, de OnePlus 12, voorzien van een speciale productdoos waarop een lijst met namen is gedrukt. Hiermee wordt oprechte waardering uitgesproken voor de belangrijkste communityleden die de afgelopen tien jaar een bijdrage hebben geleverd aan het succes van het merk.
[Fotocredits – Bojan © Adobe Stock]