Huawei heeft op het Mobile World Congress (MWC) 2024 in Barcelona zijn high-end Fashion-Forward productlijn gepresenteerd. De meest opvallende producten zijn de Huawei Mate 60 RS Ultimate design, de Huawei FreeClip en de Huawei Watch GT4.
De Chinese Tech-gigant lijkt ouderwets gas te willen geven met een aantal productlijnen waaronder Fashion Forward, Xmage, Creation of Beauty, Ultimate Design en Fitness & Gezondheid met als doel de integratie van nieuwe technologieën in het dagelijks leven van de consument.
Huawei’s Consumers Business Group heeft inmiddels een gestage groei doorgemaakt en heeft zijn positie op de high-end markt weten te versterken door een aantal nieuwe producten te lanceren. Belangrijk hierin waren de introductie van de Huawei Mate 60 Series, de Mate X5 en de uitrol van de nieuwe Ultimate Design brand. Volgens Counterpoint Research heeft Huawei in 2023 inmiddels 5% marktaandeel weten te verwerven in de wereldwijde smartphonemarkt.
Met Huawei’s “Fashion Forward” campagne en de oprichting van Huawei Aesthetics Research Centers in Parijs, Milaan en Londen wil het merk hun toewijding aan high-end design en mode extra onderstrepen. Huawei blijft verder innoveren op het gebied van smart wearables, met producten zoals de Huawei WATCH Ultimate en Huawei Watch GT4 met de ambitie voor het ontwikkelen van nauwkeurige gezondheidsmanagement oplossingen.
Voor digitale creatie valt in iedere geval de Huawei MatePad Pro 13.2″ op die wordt ondersteund met NearLink-technologie en de samenwerking met digitale creators. Huawei wil blijven investeren in digitale creatie van beelden met het Xmage-merk dat een geheel nieuwe ervaring in mobiele fotografie moet gaan bieden. Welke producten ook op de Nederlandse gaan komen is echter nog niet duidelijk.