Een nieuw jaar, nieuwe viral posts. We beginnen goed met een aantal grappige, opmerkelijke en bizarre social media posts.
De nieuwe Xbox is een… broodrooster. Waar Microsoft eerder al eens met een Xbox-koelkastje op de proppen kwam, heeft het nu in Amerika een broodrooster beschikbaar gemaakt. Voor ongeveer 35-40 euro kun je het apparaat kopen en brood maken met het bekende X-logo erop.
Het zijn volgens de politie slechts schaduwen, maar er zijn mensen die beweren dat het toch echt buitenaards leven is dat op nieuwjaarsdag in Miami verscheen. De politie zou in de video met groot arsenaal politiewagens uitrukken omdat er aliens zouden zijn, maar volgens de politie waren het vechtende jongeren. Er is verder geen enkel bewijs dat er iets buitenaards plaatsvond. Wel is de video vele miljoenen keren bekeken, dus bepaal zelf:
De Nederlandse Sander bestiert het account @buitengebieden op Twitter/X en dat is zeker het volgen waard. Zo ging deze week de post over een kat die als een soort Tom Cruise in Mission Impossible over waslijndraden wandelt. Spanning en sensatie: gelukkig heeft het dier 9 levens.
Je ziet het wel eens als je op het strand ligt: mensen die een TikTok-dansje opnemen bij de ondergaande zon. Maar soms gaat het ook wel eens een tikkeltje te ver. De onderstaande video krijgt wat kritiek van internetters omdat ze menen dat je zo nergens meer veilig bent van het TikTok-virus. Je ziet ook wel dat er wat passagiers zijn die het ook niet zo kunnen waarderen. Aan de andere kant: het is een leuk dansje en ze doet het wel goed, toch?
Je kunt natuurlijk oliebollen eten of een oudejaarsconference kijken, maar er zijn mensen die liever iets anders doen met Oudjaar. Bijvoorbeeld de onderstaande mensen, die het leuk vonden om te doen alsof de politie eraankwam, gewoon om mensen even de stuipen op het lijf te jagen. Het ging viral, al is niet iedereen er evenzeer van gecharmeerd.
De Kweetnie is een nieuwe snack die iedereen wel wil. Hij wordt verkocht bij Frituur Jan in Antwerpen en je ziet meteen wat het is: allemaal stukjes van snacks die op een spies zijn geplaatst. Zo hoef je nooit meer te twijfelen tussen een frikandel en een kipcorn. We zien deze trend ook nog wel overwaaien naar Nederland.
Je hebt de Zeeman-sokken, de FEBO-slippers en een Lidl-shirt: daar mag nog wel iets bij. Albert Heijn heeft in het kader van het nieuwe jaar, goede voornemens en de hamsters uit zijn reclames een nieuwe kledinglijn in het leven geroepen om je te motiveren te gaan sporten. Onder het mom “Let’s Go Nuts” moet je net zo hard aan je spieren werken als de hamsters in de commercial. Leuk bedacht, en ook prima om mee op de bank te Netflixen…